Royal College of Arti tudengitest koosnev Group1 jäi McLarenile silma pärast seda, kui grupi kolm liiget olid möödunud aastal loonud Fiat Abrath Pixeli projekti, mis tekitas meedias elavat vastukaja ning leidis arvukalt äramärkimisi. Group1, kuhu kuuluvad austerlane Christian Hrabalec, sakslane Frank Heyl ja prantslane Etienne Salome, sai McLarenilt ülesande luua tõeline uus F3-klassi sportauto. Esitades loodava auto disaini kirjelduse ja ?tehnilise pakendi? andmed (auto mõõtmed jms), soovis McLaren lõpptulemust, mis vastaks järgmistele kriteeriumidele: nõudlus selle auto järele peaks olema suurem kui tootmine ja auto peaks olema oma klassi liider vähemalt 10 aastat.
Group1 andis oma McLareni F3-projektile nimeks P8 ja esitles seda kaks korda McLareni juhtkonnale, kuhu kuulusid Gordon Murray ja Anthony Sheriff.
P8 peaks Group1 visioonide kohaselt saama 4,5 l V8 Twin-Turbo mootori, mis tagab 450 hobujõudu. Mercedese tuuningufirma AMG olevat valmis arendama mudelile isegi erimootori, juhul kui projekt jõuab nii kaugele. Innustatuna loodud mudeli disaini elujõulisusest soovis McLaren, Porsche ja Ferrari eeskujul, näha ka mudeli kabriolett-, kupee- ja võidusõiduautolahendusi. Viimaseid Group1 liikmed alles valmistavad.
Need pildid McLareni F3-mudelist P8 on esimesed, mis jõuavad laiema avalikkuseni.
Tutvusin Group1 liikmetega Hispaanias, kus kohtusime seoses tööga Volkswagenis. Selliseid töönarkomaane kui Christian Hrabalec, Frank Heyl ja Etienne Salome olen harva kohanud ning olen kindel, et nende jõupingutused autodisaini muutmisel kannavad kindlasti vilja.
Autor: Björn Koop
Seotud lood
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus
Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le
Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.