• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • 25.02.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

McLaren P8 järgmise 10 aasta suunanäitaja

Royal College of Arti tudengitest koosnev Group1 jäi McLarenile silma pärast seda, kui grupi kolm liiget olid möödunud aastal loonud Fiat Abrath Pixeli projekti, mis tekitas meedias elavat vastukaja ning leidis arvukalt äramärkimisi. Group1, kuhu kuuluvad austerlane Christian Hrabalec, sakslane Frank Heyl ja prantslane Etienne Salome, sai McLarenilt ülesande luua tõeline uus F3-klassi sportauto. Esitades loodava auto disaini kirjelduse ja ?tehnilise pakendi? andmed (auto mõõtmed jms), soovis McLaren lõpptulemust, mis vastaks järgmistele kriteeriumidele: nõudlus selle auto järele peaks olema suurem kui tootmine ja auto peaks olema oma klassi liider vähemalt 10 aastat.
Group1 andis oma McLareni F3-projektile nimeks P8 ja esitles seda kaks korda McLareni juhtkonnale, kuhu kuulusid Gordon Murray ja Anthony Sheriff.
P8 peaks Group1 visioonide kohaselt saama 4,5 l V8 Twin-Turbo mootori, mis tagab 450 hobujõudu. Mercedese tuuningufirma AMG olevat valmis arendama mudelile isegi erimootori, juhul kui projekt jõuab nii kaugele. Innustatuna loodud mudeli disaini elujõulisusest soovis McLaren, Porsche ja Ferrari eeskujul, näha ka mudeli kabriolett-, kupee- ja võidusõiduautolahendusi. Viimaseid Group1 liikmed alles valmistavad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Need pildid McLareni F3-mudelist P8 on esimesed, mis jõuavad laiema avalikkuseni.
Tutvusin Group1 liikmetega Hispaanias, kus kohtusime seoses tööga Volkswagenis. Selliseid töönarkomaane kui Christian Hrabalec, Frank Heyl ja Etienne Salome olen harva kohanud ning olen kindel, et nende jõupingutused autodisaini muutmisel kannavad kindlasti vilja.
Autor: Björn Koop

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele