Jõgeva maavanem Aivar Kokk loodab, et alates 2006. aasta sügisest veavad Tartu ja Jõgevamaa põhjapiiril asuva Vägeva vahel sõitjaid ka rööbasbussid.
«Hea ja kiire ühendus Tartuga on oluline,» ütles Kokk Postimehele. «Jõgevamaalt sõidab iga päev Tartusse tööle 700?800 inimest.» Jõgevamaad Tartuga ühendav liin on omakorda osa suuremast plaanist, mille kohaselt hakkaksid rööbasbussid sõitma ka Lõuna-Eestis.
Kokk ütles, et Tartust lõuna pool võib see plaan ehk teoks saada kõige varem 2007. aastal, Jõgeva liinil aga juba järgmisest aastast. «Mujal vajab asi veel arutamist, aga Jõgevamaal on vajalik arv reisijaid olemas,» põhjendas ta. «Kui siin on rööbasbussiliiklus käivitatud, saab seda mujal edasi arendada.»
Reisijateveo asjus on läbirääkimisi peetud Edelaraudteega. Sel esmaspäeval arutas Jõgeval rööbasbussiliikluse teemat ümarlaud, millest võtsid muu hulgas osa nii Lõuna-Eesti maakondade kui ka Edelaraudtee esindajad.
Endel Soosaar Tartu maavalitsuse majandusarengu osakonnast ütles, et kõneks oli nii Jõgevamaa?Tartu liin kui ka Tartut Valga, Põlva ja Võruga ühendav Lõuna-Eesti raudteekolmnurk.
«Tartu ja Valga vahel on reisirongiliiklus küll olemas, aga Valga maakond pole sellega rahul,» tõi ta välja ühe liini, kuhu võiks rööbasbuss tulla. «Tartumaal sobiks see näiteks Tartu?Elva ja Tartu?Põlva suundadele, kus on tihe raudteeäärne inimasustus.»
Seotud lood
Tänapäeval ei räägita videokaameratest enam ainult objektide turvalisuse tagamise kontekstis. Tehnoloogia kiire areng on muutnud videovalve lahendused mitmekülgseteks tööriistadeks, mis pakuvad palju enamat kui pelgalt valvet.