Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maksud soodustagu säästvat tarbimist

    Valitsusliit tahab käivitada ökoloogilise maksureformi. Reformi lähtealus on koalitsioonileping, mis näeb ette maksukoormuse nihutamist tööjõult loodusressursside maksustamisele. Teine lähtealus on see, et maksukoormust ei tõsteta.
    Ökomaksureformi vajadus tuleneb Eesti keskkonnaprobleemidest, mida tekitab eelkõige põlevkivienergeetika, aga ka näiteks maanteetransport. Üha suurenevaid keskkonnaprobleeme tekitavad inimeste kasvavad tarbimisharjumused.
    Ökoloogiline maksureform tähendab maksusüsteemi ümberkorraldamist eesmärgiga maksustada enam keskkonnakahjulikke tegevusi, mis kaasnevad loodusressursside tarbimisega. Reformi peamiseks eesmärgiks ongi keskkonna kaitsmine. Peame mõtlema selle peale, kui palju meist igaüks Eesti loodusressursse kulutab. Reformi teine pool ? tööjõu maksustamise vähendamine ? on juba käivitunud.
    Probleemidest tuleks esile tõsta meie energeetikasektorit, mis kasutab keskkonnaministeeriumi poolt ette valmistatud Eesti keskkonnastrateegia eelnõu andmetel üle 90 protsendi Eestist võetavast mageveest ja annab üle 97 protsendi õhusaastest. Taastuvatest ressurssidest toodetakse Eestis elektrit alla ühe protsendi, näiteks Rootsis ligi 45 protsenti.
    Põlevkivienergeetika subsideerimise jätkudes ei ole taastuvad energeetikaallikad elujõulised.
    Keskkonnaga seotud maksud annavad näiteks Soomes üle 12 protsendi, Eestis umbes 6 protsenti (sellest kütuseaktsiis üle 80 protsendi) maksulaekumistest. Millised on nn ökomaksud? Euroopa Komisjoni ja OECD määratluse järgi on neid kolm gruppi: energiamaksud, transpordimaksud ning saastamise ja loodusvara maksud (vt tabel).
    Suurem osa keskkonnamaksudest on Eestis juba olemas, kuid nende osa maksulaekumistes on väike. Suurima osa sellest annab kütuseaktsiis, mille tõstmine on juba plaanitud energiamaksustamise direktiivi rakendamise üleminekuperioodidega.
    Samuti on meil olemas nii saaste- kui ka ressursikasutustasud. Nende tõstmisega mõjutame otseselt ressursikasutajate käitumist. Näiteks laekub turba kaevandamisest riigieelarvesse vaid ca 1,8 miljonit krooni aastas, kuid riik kulutab märgatavalt rohkem turbaväljade rekultiveerimisele.
    Keskkonnaministeerium on arvutanud, et elektri hinnas moodustasid 2003. aastal kõik saastetasud kokku 2,55 senti kWh kohta. Seega kõigi keskkonnatasude kahekordistamine võib elektri hinda mõjutada marginaalselt ? mõne sendi võrra.
    Tulenevalt koalitsioonilepinguga seatud eesmärkidest on rahandusministeeriumis juba kaks korda koos käinud ökoloogilise maksureformi töögrupp, kelle ülesanne on välja töötada ökoloogilise maksureformi alused.
    Töögrupp, kuhu kuuluvad rahandus-, majandus- ja kommunikatsiooni- ning keskkonnaministeeriumi spetsialistid ja keskkonnaeksperdid, esitab mai lõpuks rahandusministrile ettepanekud ökoloogilise maksureformi läbiviimiseks. Samaaegselt esitatakse ettepanekud avalikuks aruteluks.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Maag Grupp ja Skeleton Technologies said suure tunnustuse
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.