Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sõprade soovitus maksab

    On ilmselge, et soovitus sõbralt-tuttavalt on kõige veenvam turundussõnum. Kaks kolmandikku Eesti inimestest kinnitab, et nad on sõprade soovituse põhjal valmis tegema enda jaoks olulisi ostuotsuseid. Lähedaste arvamus mõjutab kindlasti ka ülejäänuid, ehkki nad tahavad näida iseseisvana.
    Sõpru võib usaldada, sest neil ei ole eeldatavasti soovitusi jagades mingit isiklikku huvi mängus ja nad hoolivad sellest, et me ei kulutaks oma raha mõttetult ega laseks oma head tuju rikkuda kehval teenindusel. Teisalt tuleb sõprade arvamusega arvestada, sest ühesugune arusaamine sellest, mis on hea ja mis kehv, on oluline asi, mis meid inimestena tarbimisühiskonnas ja väiksemates gruppides liidab.
    Kuidas seda mitteformaalset kommunikatsioonivoogu juhtida, on turunduse miljoni dollari küsimus.
    Thomas O. Jonesi ja W. Earl Sasseri 1995. aastal Harvard Business Reviews avaldatud mõjukas artikkel ?Why Satisfied Customers Defect?? käsitleb positiivsete ja negatiivsete sõnumitoojate, nn apostlite ja terroristide jagatavat infot ning rõhutab tõeliselt kõrge rahulolu olulisust.
    Kliendist saab brändiapostel ainult siis, kui toode võiteenus vastab tema vajadustele ideaalselt ja toob kaasa positiivse üllatuse.
    Terroristiks saab klient aga siis, kui ta on teenuses tõsiselt pettunud ning jagab järjekindlalt ja intensiivselt oma halba kogemust. ?Normaalne? kvaliteet ei loo emotsiooni, mida peaks jagama.
    Uskumus, et eestlased on lihtsalt sellised, kes kunagi ei anna hindeks 10, on sellest lähtudes ohtlik eelarvamus.
    Eesti inimene jagab oma rõõme nagu iga teinegi inimliigi esindaja. Kui me vaatame näiteks, kuidas Eesti kliendid hindavad oma pankasid, siis rahvusvahelistes võrdlustes on eestlaste hinnangud ühed kõrgemad (TNSi keti võrdleva uuringu kohaselt esiviisiku hulgas 40 riigi võrdluses).
    Jutt eestlaste kaasasündinud kriitilisusest võib suures osas olla ettekääne, mis lubab seada lati mugavale kõrgusele ? millest me pingutamata üle hüppame.
    Paraku on tõsiasi, et kui positiivselt üllatatud klient oma emotsioone jagab, ei tee ta seda kaugeltki nii järjekindlalt ja intensiivselt kui pettumust kogenud terrorist.
    Erinevad uuringud kinnitavad, et negatiivsest kogemusest kõneldakse keskmiselt kolm korda suuremale hulgale inimestele kui positiivsest kogemusest. Kui meeldivat restoraniõhtut kiidetakse 3?5 sõbrale-tuttavale, siis sellest, kui toit oli külm ja teenindaja ebaviisakas, kuuleb keskmiselt 10?13 vastujuhtujat.
    Arvestades seda inimpsühholoogiale omast joont, ei piisa sellest, et positiivseid kogemusi oleks lihtsalt rohkem kui negatiivseid. Selleks, et üles kaaluda 15% terroristide kommunikatsioonivoog, peab tõeliselt rahulolevaid apostleid olema 50%. Seda ei ole kerge saavutada.
    TNSi ketis on eri riikides viimase kolme aasta jooksul välja selgitatud 3,4 miljoni kliendi rahulolu erinevate toodete ja teenustega. Keskmiselt on ühe kliendisuhteid uuriva firma kliendibaasis 43 protsenti apostleid ja 20 protsenti terroriste. See tähendab, et keskmise ettevõtte puhul pole olemasolevad kliendid kasvu genereeriv, vaid rahulolematust võimendav jõud.
    Kriitikat on poolteist korda rohkem kui positiivseid soovitusi. Klientide kriitilist suhtumist tuleb sellises situatsioonis tasakaalustada raha eest ostetava reklaamiga, mis on kindlasti kallim kui asjade õigesti tegemine esimesel korral.
    Terrorismivastase võitluse võti on sageli probleemikäsitluses. Seetõttu peaks kliendikommunikatsiooni juhtimine algama reaalse kliendikogemuse väljaselgitamisest ja teenindusprotsessi juhtimisest.
    Igapäevase positiivse üllatamise kõrval on oluline ka terrorismivastane võitlus, et pettunud kliendid ei teeks firma kasvuvõimalustele otsest kahju. Oluline on see, kuidas teenusepakkuja või brändiomanik toimib siis, kui klient tunneb, et tal on tekkinud probleem ? kas ta jäetakse sellega üksi või püüab firma leida lahendust. Sageli sõltub just sellest, kas kliendist saab terrorist või apostel.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.