• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 500−0,01%6 197,39
  • DOW 30−0,13%44 436,46
  • Nasdaq 0,22%20 247,27
  • FTSE 100−0,41%8 749,48
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,74
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 500−0,01%6 197,39
  • DOW 30−0,13%44 436,46
  • Nasdaq 0,22%20 247,27
  • FTSE 100−0,41%8 749,48
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,74
  • 15.09.05, 13:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

USA lennufirmad rabelevad võlgade küüsis

Kolmapäeval esitasid Delta Air Lines ja Northwest Airlines kohtule pankrotiavalduse, vahendab Bloomberg.
Nüüd on firmadel võimalik kohtult võlausaldajate eest kaitset saada ning nad võivad saneerimisega edasi tegeleda.
Niigi raskustes siplevate lennufirmade selgroog murdus, kui orkaan Katrina ajas kütusehinna talumatule tasemele. Pärast orkaani laastamistööd oli päevi, mil lennufirmad pidid barreli lennukikütuse eest maksma 100 dollarit, mida on kaks korda rohkem kui aasta alguses. Sellele lisandus suur võlakoorem, pensionikohustused ning konkurentidest suuremad tööjõukulud.
Delta teatas, et tal on kohustusi kokku 28,3 miljardi dollari eest ning varasid 21,6 miljardi dollari eest. Suurimateks Delta võlausaldajateks on Boeing ja Bank of New York, kellele lennufirma võlgneb kokku üle 8 miljardi dollari.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pärast 11. septembri terrorirünnakuid on tegemist kolmanda ja neljanda lennufirmaga, kes pankrotiavalduse sisse andnud. Nelja aastaga on USA lennufirmad kaotanud enam kui 30 miljardit dollarit.
Delta juhatuse esimees Gerald Grinstein teatas tänavu kaks korda, et võlakohustused ning raha vähenemine võib viia firma pankrotini. Eelmisel aastal seda välditi, kuna pilootidelt suudeti saavutada järeleandmisi palga osas.
Grinsteini sõnul on Delta probleemid tõsised, kuid mitte ületamatud. ?Me oleme tuleviku suhtes optimistlikud, kuna oleme töötanud äriplaani kallal, mis põhineb juba läbi viidud olulistel muudatustel ning näitab, et Delta võib kasumisse pöörata,? ütles Grinstein uudisteagentuur AP-le. Delta üks plaan on igatahes koondada 7000 töötajat.
Samal ajal on USA odavlennufirmad, nagu Southwest ning AirTran suutnud laieneda ning kasumit näidata, seda osalt ka Delta arvelt.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele