Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Koolilastele tasuta ühistransport

    Kohalike valimiste eel ootab linnakodanik selgeid ja konkreetseid lubadusi, kuidas elu linnas paremaks muutub, kui üks või teine erakond võimule saab. Isamaaliidul on kolm kandvat mõtet: hooliv Tallinn, tegus Tallinn ja rahvuslikud väärtused. Isamaaliidu kõige olulisem lubadus Tallinnas on I kuni IX kassi õpilastele alates 1. septembrist 2006 ja gümnaasiumiõpilastele alates 1. septembrist 2007 tasuta sõit ühistranspordis.
    Meie esialgsed arvutused näitavad, et koolilastele tasuta ühistranspordi pakkumine läheb linnale neljal valitsusaastal kokku maksma 169 miljonit krooni. Kulu on põhjendatud otsese kasuga linnakodanikule ning on suur võit eelkõige madalama sissetulekuga perede jaoks, kelle toetamine on linnale ja riigile kõige olulisem.
    Naljaga pooleks võib öelda, et selle sammuga legaliseerime suure osa ?jäneseid?, sest just koolilaste hulgas on väga palju piletita sõitjaid ning vähemalt osal on põhjuseks perekonna kehvad majanduslikud olud, mille parandamiseks lapsed palju kaasa aidata ei saa.
    Kindlasti tahame muuta paremini kättesaadavaks lasteaiakohad, eelkõige kodu läheduses. Suurim probleem on lasteaiakohtadega hetkel Pirital ja Nõmmel, kus on palju uusi noori peresid, aga ka uutes elamurajoonides. Tahame, et 1. septembril 2008 on igal Tallinna koolieelikul võimalus käia kodulähedases lasteaias. Eesmärgi saavutamiseks näeme ühe võimalusena toetust eralasteaedadele.
    Tallinna koolimajade korrastamisel lähtume eesmärgist luua 1. septembriks 2009 igale Tallinna koolilapsele tänapäevane õppekeskkond. Kõrvuti koolimajade korrastamisega tuleb investeerida lasteaedade ja huvikoolide remondiks. Tallinn peab olema linn, kus iga linnakodanik elab inimväärses keskkonnas. Me ei saa väita, et praegu see nii ei ole, kuid selles vallas on võimalik lihtsate vahenditega veel palju korda saata.
    Inimväärse elukeskkonna loomisel peame viimaste aastate aktiivse kinnisvaraarenduse valguses tähtsaks, et igale linnakodanikule oleks teada, kus ja millistel tingimustel on ehitustegevus lubatud, ja kehtestada ehitusmäärused kõikidele linnaosadele. Absurdne on olukord, kus ühelt poolt poliitilised tuuled pärsivad ehitustegevust ning teiselt poolt ehitatakse hooneid, mis selgelt kahjustavad oma sobimatusega linnaruumi.
    Teedeehitusest Tallinnas on saanud üleriiklik naljanumber just seetõttu, et linnavõimud on sageli tegelenud teedeehitusega vaid vahetult valimiste eelsel ajal. Teetööde kavandamisel peame esmatähtsaks juba alustatud tööde lõpuleviimist ja liiklusvoogude suunamist kesklinnast mööda. Aktiivselt tuleb otsida uusi võimalusi, et kaasata Tallinna teedevõrgu arendamisse senisest enam riigi ja ELi vahendeid, samuti rakendada avaliku ning erasektori partnerluse põhimõtteid. Tallinnast tuleb välja viia tule- ja plahvatusohtlike ning õhku saastavate ainete raudteetransport.
    Rahvuslike väärtuste esiletoomiseks tahame rajada Vabaduse väljakule Vabadussõja Võidu samba. Tallinn kui rahvusriigi pealinn on sümbol, mis peab andma põhjust uhkustundeks kõikidele eestlastele ja eestimaalastele ning seetõttu on Tallinn parim koht Eestis mineviku võitude (ja kaotuste) mäletamiseks, meeldetuletamiseks ja mälestamiseks.
    Seekordsed kohalike omavalituste valimised on erilised. Uus linnavõim saab veerandi võrra tugevama-pikema mandaadi kui senine: valimisperiood pikeneb kolmelt aastalt neljale. Tallinnas on proovitud uusi ja uusi koalitsioone, nüüd ootavad valijad stabiilsust ja rahulikku arengut.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.