• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • 28.09.05, 16:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Muutub mootorsõiduki juhi tervisekontrolli kord

Homme arutatakse valitsuse istungil mootorsõidukijuhi tervise, tervisekontrolli ja -tõendi nõuete muutmist.
Muutuvad tervisekontrolli läbimine ning kaardi ja tervisetõend vorm, samaks jäävad tervisekontrolli tegemise üldpõhimõtted, läbiviijad ja tervisenõuded.
Perearst hakkab tegema tervisekontrolli ka C- ja CE- kategooria ning nende alamkategooriate juhtidele, mistõttu ei pea inimene tervisekontrolli tegemiseks enam minema liiklusmeditsiini komisjoni.
B- kategooria taksode ja alarmsõidukite juhtidele ning mootorsõidukijuhtide õpetajatele teeb tervisekontrolli komisjon. Arvestades nende juhtide suuremat vastutust ja riski liikluses, on nende nõuded samasugused nagu on seni kehtinud C-, CE-, D-, DE- kategooria, T-kategooria traktorite ja liikurmasinate juhtidele ning trammijuhtidele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tervisekontrolli kaardil ja tervisetõendil ei nõuta enam foto olemasolu.
Kui juht on ?Liiklusseaduse? alusel kõrvaldatud sõiduki juhtimiselt kuna ta tervis ei vasta nõuetele, kontrollib tema tervist komisjon.
Tervisekontrollis peavad iga viie aasta järel käima üle 50-aastased B- kategooria taksode, A- ja B-kategooriate alarmsõidukite, C-, CE-, D-, DE- kategooriate, T-kategooria traktorite ja liikurmasinate juhid, trammijuhid ning mootorsõidukijuhtide õpetajad.
Teiste juhtide puhul jääb endiselt kehtima nõue, mille kohaselt üle 65-aastasel tuleb läbida tervisekontroll iga viie aasta järel

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele