Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sõiduautode maks tuleb taas päevakorrale

    Selleks ajaks selgub ka maksumäär ja maksu kehtima hakkamise aeg.
    ?Sõidukite maksustamine peab andma selge signaali, et soodsam on omada keskkonda vähem saastavat sõidukit,? lausus maksupoliitika osakonna peaspetsialist Meelis Laube. Kuna praegu pole seaduse eelnõu veel välja töötatud, on vara rääkida ka maksumäärast ja millal maks kehtima hakkab, lisas Laube.
    Kevadel avaldatud plaanide kohaselt pidi sõiduautode maks kergendama autoomaniku rahakotti 200?1200 krooni aastas.
    Rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna juht Lemmi Oro ütles tookord, et sõiduautode maksustamises kellelegi erandeid ei tehta, kuid üldine maksukoormus Eestis jääb 33,3 protsendi tasemele. Automaksust plaanis riik koguda ligikaudu 200?300 miljonit krooni aastas.
    Teistes Euroopa riikides maksustatakse autosid nii võimsuse, mootorimahu, kaalu, sõiduki maksumuse, vanuse, kütuse tarbimise kui ka süsinikdioksiidi keskkonda paiskumise järgi. Euroopa Komisjon soovitab autodest tingitud probleeme lahendada iga-aastase kasutusmaksuga, mis võtab arvesse konkreetse auto poolt keskkonda paisatavat süsinikdioksiidi hulka.
    Säästva Eesti Instituudi juht Valdur Lahtvee tõdes, et viimati arutati automaksu küsimusi küll kevadel, kuid valitsuskoalitsiooni ökomaksude plaanis on automaks endiselt sees ja võrreldes kevadiste plaanidega mingeid põhimõttelisi muudatusi tehtud ei ole.
    Autoomanikud saastavad keskkonda ülejäänud maksumaksjate arvel, ütles Lahtvee möödunud neljapäeval toimunud maksumaksjate liidu maksukonverentsil. Säästva Eesti Instituudi (SEI-Tallinn) käsutuses olevate uuringuandmete kohaselt maksab tavaline maksumaksja ning ühistranspordi kasutaja kinni praeguse autokasutaja tekitatud kulud.
    Otsesed kulud teede ehitamisele ja korrashoiule on ligi kolm korda suuremad kui transpordiaktsiisidena ja muude tasudena autoomanikelt laekuv raha, vahendas SEI-Tallinn uuringut. Riiklik toetus autokasutajatele ilmneb ka selles, et Tallinna ühistranspordi eest maksavad kasutajad aastas ligikaudu kuus korda rohkem kui autokasutajad parkimistasu.
    Automaks on vaid üks osa ökoreformist, millega valitsuskoalitsioon kavatseb maksustada tarbimist. Muu hulgas maksustatakse energeetika, kaevandamine ja naftatransiit ? ja seda juba osaliselt järgmisel aastal.
    Ökomakse töötavad välja rahandus-, keskkonna- ja majandusministeerium, Säästva Eesti Instituut ning Eestimaa Looduse Fond.
    Tallinnas kehtis viiekroonine mootorsõidukimaks mootori võimsuse iga kilovati kohta kuni 2002. aasta lõpuni. 1999. aastal tahtis Isamaaliit kehtestada üleriigilise mootorsõidukimaksu, kuid tookord nurjas selle plaani Reformierakond. Valitsuskoalitsiooni kuuluv Reformierakond on ka praegu võidelnud automaksu vastu.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Boeing on keerulises olukorras, kuid üllatas tulemustega
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.