Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Suzuki Swift ? jaapanlaste Mini

    Suzuki väikeauto Swift oli soodsa linnaautona saadaval juba ammu, kuid tema kandiline ja igav välimus ei toonud ostjaid just hordidena salongi. Sestap oli igati mõistetav, et Jaapani autotootja pidi midagi kardinaalset ette võtma.
    Euroopa disainistuudios anti autole sootuks teine ilme ning tootmise püstipanek Ungaris aitas säästa tootjaid Euroopa Liidu tollimaksust. Tulemust pole Suzukil põhjust häbeneda: väline disain on autol üks atraktiivsemaid oma klassis ja meenutab kohati üht selle klassi ihaldusobjekti, Mini Cooperit.
    Hinna ning varustuse suhe jääb samal ajal kaasmaalastest liigikaaslastele tublisti alla. Kolmeukseline variant maksab 149 900 krooni, viieukseline 30 000 krooni enam. Kusjuures mitte nõnda, et üks maksab 15 000 krooni, vaid ka baasvarustuses on suur erinevus ? kui esimesel on mugavusvarustuse loetelus vaid üks punkt: roolivõimendi, siis teisel on seal nii konditsioneer, esimesed elektrilised aknatõstukid, CD-raadio koos juhtimisega roolilt jpm. Seega, kui nende kõikide maksumus ükshaaval kokku rehkendada, on 30 000 krooni eest nodi kui palju.
    Ka sisemine disain on Swiftil igati meeldiv ja ka juhitavus laitmatu. Rapla kar­dirajal oli auto suuteline tegema üsna nobedaid ringiaegu ja seda eeskätt tänu mootorrattatootjast Suzuki 1,3-liitrise jõuallika pööretelembusele. Kogu raja sai süümepiinadeta läbida teise käiguga ja tundus, et just selline sõidustiil autole sobibki. Kui see omadus kardirajalt tavaliiklusesse konverteerida, tähendab see seda, et tegemist rohkem linnaautoga, mis suudab vilkalt paigalt spurtida ilma, et kaasliiklejatele jalgu jääks. Maanteeliikluses on 1,3-liitrise mootori 116 Nm pöördemoment siiski juba selline, mis ilma käiguvahetuse ja hoovõtuta möödasõidu üsna vaevarikkaks teeb.
    Ja eks ta ju rohkem linnaautoks mõeldud olegi. Keskmine kütusekulu linnas on 8 liitrit 100 km kohta, mille rahulikuma sõidustiili juures on võimalik kahandada vähemalt liitri või koguni paari jagu. Arvestades, et kütusepaak mahutab 45 liitrit, pole iga päev linna piires töö ja kodu vahet kulgedes ilma tankimata ka 600?700 km eriline probleem. Ainus, mis Suzukil nii mõnelegi konkurendile alla jääb, on pagasiruum. See on vaid 213 liitrit, mis igapäevase leiva-saia lahedalt ära mahutab, suuremate esemete jaoks aga suhteliselt napiks jääb. Samas saab lihtsa liigutusega tagaistmeid ülesse tõsta ja pagasiruumi mahu 562 liitrini tõsta. Võimalus on pagasiruumi laiendada ka ühe istme arvel, ehk autosse jääks kolm istekohta ja piisavalt ruumi pagasi jaoks.
    Oman ka ise igapäevasteks sõitudeks uut Swifti ja mulje autost on igati hea.
    Areng võrreldes eelmise Swiftiga ja kas või Ignisega võrreldes on ikka väga suur. Eriti meeldibki mulle tema õnnestunud disain, mis teeb silmad ette nii mõnelegi konkurendile. Ka mahutavuse osas on auto täiesti OK. Minusugune pikk mees mahub rooli taha täiesti vabalt ja ka õlaruumi on väikeauto kohta piisavalt. Igapäevaseks liiklemiseks pole rohkemat vajagi.
    Ainus, mis mind kui rallisõitjat ehk veidi häirib, on pisut tundetu rool, ehk elektriline roolivõimendi, mis suurematel kiirustel võiks olla jäigem ja kurvides veidi konkreetsem. Tean, et roolivõimendi arendustöö käib täie hooga ja kui see asi ka uue taseme saavutab, ei ole sellele autole enam mitte vähimatki ette heita.
  • Hetkel kuum
FinanceEstonia juhatuse esimees: pankade tulumaksu suurendamine oleks suur aeglane kaotus
Valitsuse plaanitav samm tõsta pankade kasumile kehtivat avansilist tulumaksu tooks kaasa pankade väheneva võimekuse anda uusi laene ning pidurdaks majanduskasvu. Ühtlasi muutuks pangandussektor kriisiperioodidel haavatavamaks, kirjutab finantssektori katusorganisatsiooni FinanceEstonia juhatuse esimees Kaido Saar.
Valitsuse plaanitav samm tõsta pankade kasumile kehtivat avansilist tulumaksu tooks kaasa pankade väheneva võimekuse anda uusi laene ning pidurdaks majanduskasvu. Ühtlasi muutuks pangandussektor kriisiperioodidel haavatavamaks, kirjutab finantssektori katusorganisatsiooni FinanceEstonia juhatuse esimees Kaido Saar.
Realo: laenuraha hind on tähtsuselt alles kolmas-neljas probleem
Samaaegselt intressimäärade tõusuga on kukkunud ettevõtete laenunõudlus, kuid intressid ei ole esimene mure, miks praegu ei investeerita. Investeerima aga peab, sest rohepöördeta Eesti ettevõtted välisturgudel varsti enam läbi ei löö
Samaaegselt intressimäärade tõusuga on kukkunud ettevõtete laenunõudlus, kuid intressid ei ole esimene mure, miks praegu ei investeerita. Investeerima aga peab, sest rohepöördeta Eesti ettevõtted välisturgudel varsti enam läbi ei löö
PRFoodsi käive kukkus, kuid tekkis väike kasum
PRFoodsi käive kahanes äsjalõppenud kvartalis eelmise aasta sama kvartaliga võrreldes pooleni, kuid joone alla ilmus suure kahjumi asemel väike kasum.
PRFoodsi käive kahanes äsjalõppenud kvartalis eelmise aasta sama kvartaliga võrreldes pooleni, kuid joone alla ilmus suure kahjumi asemel väike kasum.
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: mõistagi tabas mind raev, kuid härrasmees häält ei tõsta Täiendatud kell 9.53
Kui härrasmees saab töötukassast kõik plaanid põõsasse paiskava vastuse, siis otsib ta delikaatselt üles augud seaduses ja pääseb ilma suurema tolmutamiseta teispoole kiviseina, kirjutab Äripäeva kolumnist Üllar "Myrakas" Priks.
Kui härrasmees saab töötukassast kõik plaanid põõsasse paiskava vastuse, siis otsib ta delikaatselt üles augud seaduses ja pääseb ilma suurema tolmutamiseta teispoole kiviseina, kirjutab Äripäeva kolumnist Üllar "Myrakas" Priks.
Äripäeva juhtimiskool: kuidas ja millal ESGga pihta hakata?
Regulatsioonid, rahastajad ning välisturgude kliendid ootavad ettevõtetelt ja organisatsioonidelt aina konkreetsemat ESG mõjude teadvustamist ning juhtimist strateegilisel ärimudeli tasandil. Lisaks tuleb ettevōtetel peagi oma kestlikkusnäitajatest raporteerima hakata.
Regulatsioonid, rahastajad ning välisturgude kliendid ootavad ettevõtetelt ja organisatsioonidelt aina konkreetsemat ESG mõjude teadvustamist ning juhtimist strateegilisel ärimudeli tasandil. Lisaks tuleb ettevōtetel peagi oma kestlikkusnäitajatest raporteerima hakata.
Realo: laenuraha hind on tähtsuselt alles kolmas-neljas probleem
Samaaegselt intressimäärade tõusuga on kukkunud ettevõtete laenunõudlus, kuid intressid ei ole esimene mure, miks praegu ei investeerita. Investeerima aga peab, sest rohepöördeta Eesti ettevõtted välisturgudel varsti enam läbi ei löö
Samaaegselt intressimäärade tõusuga on kukkunud ettevõtete laenunõudlus, kuid intressid ei ole esimene mure, miks praegu ei investeerita. Investeerima aga peab, sest rohepöördeta Eesti ettevõtted välisturgudel varsti enam läbi ei löö
Priit Humal astub abilinnapea kohalt tagasi
Korruptsiooniskandaali sattunud Tartu abilinnapea Priit Humal teatas, et astub 1. juuni seisuga ametist tagasi.
Korruptsiooniskandaali sattunud Tartu abilinnapea Priit Humal teatas, et astub 1. juuni seisuga ametist tagasi.
Ametiühingud ja tööandjad leppisid kokku alampalga tõstmises
Ametiühingute, tööandjate ning majandus- ja IT-ministri allkirjastatud kokkuleppega tõuseb alampalk järgmistel aastatel astmeliselt ja ulatub 2027. aastal 50 protsendini keskmisest palgast.
Ametiühingute, tööandjate ning majandus- ja IT-ministri allkirjastatud kokkuleppega tõuseb alampalk järgmistel aastatel astmeliselt ja ulatub 2027. aastal 50 protsendini keskmisest palgast.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.