Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Suzuki Swift ? jaapanlaste Mini
Suzuki väikeauto Swift oli soodsa linnaautona saadaval juba ammu, kuid tema kandiline ja igav välimus ei toonud ostjaid just hordidena salongi. Sestap oli igati mõistetav, et Jaapani autotootja pidi midagi kardinaalset ette võtma.
Euroopa disainistuudios anti autole sootuks teine ilme ning tootmise püstipanek Ungaris aitas säästa tootjaid Euroopa Liidu tollimaksust. Tulemust pole Suzukil põhjust häbeneda: väline disain on autol üks atraktiivsemaid oma klassis ja meenutab kohati üht selle klassi ihaldusobjekti, Mini Cooperit.
Hinna ning varustuse suhe jääb samal ajal kaasmaalastest liigikaaslastele tublisti alla. Kolmeukseline variant maksab 149 900 krooni, viieukseline 30 000 krooni enam. Kusjuures mitte nõnda, et üks maksab 15 000 krooni, vaid ka baasvarustuses on suur erinevus ? kui esimesel on mugavusvarustuse loetelus vaid üks punkt: roolivõimendi, siis teisel on seal nii konditsioneer, esimesed elektrilised aknatõstukid, CD-raadio koos juhtimisega roolilt jpm. Seega, kui nende kõikide maksumus ükshaaval kokku rehkendada, on 30 000 krooni eest nodi kui palju.
Ka sisemine disain on Swiftil igati meeldiv ja ka juhitavus laitmatu. Rapla kardirajal oli auto suuteline tegema üsna nobedaid ringiaegu ja seda eeskätt tänu mootorrattatootjast Suzuki 1,3-liitrise jõuallika pööretelembusele. Kogu raja sai süümepiinadeta läbida teise käiguga ja tundus, et just selline sõidustiil autole sobibki. Kui see omadus kardirajalt tavaliiklusesse konverteerida, tähendab see seda, et tegemist rohkem linnaautoga, mis suudab vilkalt paigalt spurtida ilma, et kaasliiklejatele jalgu jääks. Maanteeliikluses on 1,3-liitrise mootori 116 Nm pöördemoment siiski juba selline, mis ilma käiguvahetuse ja hoovõtuta möödasõidu üsna vaevarikkaks teeb.
Ja eks ta ju rohkem linnaautoks mõeldud olegi. Keskmine kütusekulu linnas on 8 liitrit 100 km kohta, mille rahulikuma sõidustiili juures on võimalik kahandada vähemalt liitri või koguni paari jagu. Arvestades, et kütusepaak mahutab 45 liitrit, pole iga päev linna piires töö ja kodu vahet kulgedes ilma tankimata ka 600?700 km eriline probleem. Ainus, mis Suzukil nii mõnelegi konkurendile alla jääb, on pagasiruum. See on vaid 213 liitrit, mis igapäevase leiva-saia lahedalt ära mahutab, suuremate esemete jaoks aga suhteliselt napiks jääb. Samas saab lihtsa liigutusega tagaistmeid ülesse tõsta ja pagasiruumi mahu 562 liitrini tõsta. Võimalus on pagasiruumi laiendada ka ühe istme arvel, ehk autosse jääks kolm istekohta ja piisavalt ruumi pagasi jaoks.
Oman ka ise igapäevasteks sõitudeks uut Swifti ja mulje autost on igati hea.
Areng võrreldes eelmise Swiftiga ja kas või Ignisega võrreldes on ikka väga suur. Eriti meeldibki mulle tema õnnestunud disain, mis teeb silmad ette nii mõnelegi konkurendile. Ka mahutavuse osas on auto täiesti OK. Minusugune pikk mees mahub rooli taha täiesti vabalt ja ka õlaruumi on väikeauto kohta piisavalt. Igapäevaseks liiklemiseks pole rohkemat vajagi.
Ainus, mis mind kui rallisõitjat ehk veidi häirib, on pisut tundetu rool, ehk elektriline roolivõimendi, mis suurematel kiirustel võiks olla jäigem ja kurvides veidi konkreetsem. Tean, et roolivõimendi arendustöö käib täie hooga ja kui see asi ka uue taseme saavutab, ei ole sellele autole enam mitte vähimatki ette heita.