Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Jaekaubandus teeb 65 miljoni eest reklaami

    Jaekaubandusreklaami maht Eesti meedias on kasvanud nelja aastaga ligikaudu kolm korda, jõudes sel aastal 65 miljoni kroonini.
    Kui 2000. aastal reklaamisid suured kaubanduskeskused, kaubamajad ja jaeketid ennast Eesti meedias umbes 20 miljoni krooni eest, siis 2004. aastal jõudsid turukommunikatsioonile tehtavad kulutused 60 miljoni krooni piirini.
    Reklaamimahtude kasv selles sektoris on olnud pidev, kuid aeglustuv ? kui 2002. aasta kogusumma kasvas eelmise aastaga võrreldes 50 protsenti, siis möödunud aasta näitas 2003. aastaga võrreldes kasvu 17 protsenti.
    Selle aasta kasvuprognoosiks on 10%, mis jaeturu meediakulutuste kogumahuna annab kokku 65,5 miljonit krooni ja mis moodustab kogu reklaamiturust 5,3 protsenti.
    Kõige enam on meediakanalina kasutusel ajalehed, kuhu 2004. aastal suundus lõviosa ehk kaks kolmandikku jaekaubandusreklaamist. 14 protsenti reklaamirahast paigutati raadiosse ning võrdselt umbes kümme protsenti nii välimeediasse kui ka telereklaami.
    Esimene poolaasta on jäänud rahajaotuse struktuurilt sarnaseks, välja arvatud tele. Telereklaami rahalised mahud on, võrreldes 2004. aasta esimese poolega, kasvanud 45 protsenti.
    Jaekaubanduses on tänavusel esimesel poolaastal kõige enam panustatud sellistele kaubamärkidele nagu Selver, Hyper Rimi, Säästumarket, Prisma, T-Market, Stockmann ja Kaubamaja.
    Enim reklaamitud brände iseloomustab ajalehereklaami suur, üle 2/3 ulatuv osakaal kogu reklaamirahast.
    Erandiks on siin vaid Hyper Rimi ja Tallinna Kaubamaja, mida iseloomustab suurem variatiivsus.
    Nii on näiteks Hyper Rimi 2005. aasta esimese poolaasta reklaamipanustest lisaks ajalehtede 56protsendilisele osakaalule 22 protsenti läinud raadiosse ja 11 protsenti välimeediasse.
    Tallinna Kaubamaja reklaamipirukast saavad aga suurema tüki lisaks ajalehtedele, 49 protsenti, ka ajakirjad, 15 protsenti, ja telereklaam, 13 protsenti.
    Telereklaami rahalised mahud on 2004. aasta esimese poolega võrreldes kasvanud 45 protsenti. Kui suure osa moodustab sellest hinnatõus? Telereklaami hind on sel aastal tõusnud keskmiselt 10?20 protsenti. Samas jaekaubanduse sektoris on see protsent jäänud pigem alla turu keskmise, arvestades kliendimahtude suuremat kasvu.
    Mida prognoosite aastaks 2006? Kui palju kasvavad jaekaupluste reklaamimahud? Järgmiseks aastaks prognoosime jaekaubanduse sektoris keskmisest turukasvust kiiremat kasvu, sest loodame, et reklaami vaba paigutus muutub aktiivseks teles 2006. aastal, mis sunnib ka teisi hakkama liigutama
    Kui suure osa reklaamirahast annab jaekaubandus? Muutus viimaste aastatega? Jaekaubandus moodustab kogu telerahast kaks kuni kolm protsenti ja on näidanud kasvamise trendi viimastel aastatel.
    Kuigi juba selle aasta esimese kuue kuuga on kaupluste telereklaami maht kasvanud 45%, prognoosivad kauplused telereklaami jätkuvat kasvu tuleval aastal.
    Tallinna Kaubamaja turundusdirektori Enn Pareli sõnul on tuleva aasta reklaamieelarves oodata telereklaami suurenemist. ?Oleme teles saanud head kontaktihinda ning sellise hinna juures hakkab tele kasutamine juba mõistlikuks muutuma. Ja seda ka siis, kui reaalselt ainult Tallinna ja Tartu inimesi kätte saada tahad,? selgitas Parel. Teistes meediakanalites muudatusi oodata ei ole.
    Tallinna Kaubamaja prognoosib 2006. aasta kokkuvõtteks aga stabiilset 10protsendilist reklaamieelarve kasvu.
    ETK turundusjuhi Anne Enslingi sõnul on tuleval aastal meediakanalitest suurim võitja televisioon, sest selle kaudu on kõige lihtsam pääseda suurte rahvamassideni. Väheneb raadio osakaal. Trükireklaami osatähtsus ei muutu, kuigi väheneb kohalike lehtede reklaamimaht, reklaam suunatakse ülevabariigilistesse lehtedesse.
    ETK reklaamimaht Enslingi sõnul tuleval aastal kasvab, kuigi täpset numbrit veel ei teata. Reklaamieelarve kinnitatakse tema sõnul novembris.
    Ka Selveri juht Ain Taube prognoosib tulevaks aastaks reklaamieelarve kasvu: ?Selveri kett on laienenud Ida-Virumaale ja Lõuna-Eestisse ning ainuüksi laienemine eeldab reklaamimahu kasvu. Uutes piirkondades lisanduvad reklaamid kohalikes lehtedes.? Mitu protsenti reklaamieelarve kasvab, Taube ei avalikustanud.
    Rimi Baltic Groupi turundusassistendi Maire Jürisoni sõnul jääb Rimi ketti kuuluvate kaupluste reklaamimaht selle aasta tasemele.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.