?Kosilane tuli ise,? ütles Koger & Partnerite juhataja ja suuromanik Andres Koger. ?Ebatavaline jah, tavaliselt sügisel ei müüda.?
Kogeri sõnul käisid läbirääkimised juba suvest alates. ?Tore Eesti kapitalil ettevõte. Väike, aga tubli ja teedeehituses tegev,? iseloomustas ta uut suuromanikku. Delgateci käive oli 2004. aastal 15,7 miljonit krooni.
Miks otsustas Koger & Partnerid tütarettevõtte põhiosalusest loobuda?
?Koger Teedeehitus on alles noor ja alustav ettevõte, joone peale jõuaksime oma jõududega alles paari aasta pärast,? põhjendas Koger. ?Kuna teedeehitus pole meie põhitegevusala, tuleb uue omanikuga kaasnev oskusteave kasuks, nii saab firma ehk rutem küpseks.?
Tehingu hinda ei soostunud Koger avaldama, lisas aga, et see on mõlemaid osapooli rahuldav.
?Varasem koostöö Koger Teedeehitusega on olnud väga edukas,? kommenteeris ostja esindaja, OÜ Sun Invest juhataja Urmas Koit pressiteate vahendusel. ?Usun, et Koger Teedeehitusel on potentsiaali areneda tugevaks ning konkurentsivõimeliseks teedeehitusfirmaks.?
Edasiste plaanide kohta vastas Koit napilt, et prognoosidest on vara rääkida.
Eesti ühe suurema tee-ehitusfirma Talteri juhi Sven Pertensi sõnul võib Delgetec Koger Teedeehituses osalust ostes tahta alltöövõtjast suuremaks tegijaks saada, kuna Koger Teedeehitusel on kolm asfaltbetoonisegistit. ?Kui see nende eesmärk on, siis võtavad küll väga suure riski,? kommenteeris Pertens. ?Turul on palju tegijaid, kelle finantsilises võimekuses pole põhjust kahelda.?
2000. aastal loodud OÜ Delgetec on viimase kolme aasta jooksul näidanud stabiilset, aga väikest käivet ja minimaalset kasumit, firma põhitegevusalaks on teedeehitus ja põhiliselt tehakse allhankeid. Ettevõtte osanikeks on Lauri Kuktalu, Sun Investi kaudu Urmas Koit ja OÜ Hellaton ning omakorda selle omanikfirmade kaudu Arle Vahtra, Toomas Peet ja Jaanus Peet.
Koger & Partnerite plaanist siseneda aktiivselt Eesti teedeehituse turule teatati eelmise aasta augustis. Siis sõlmis loodud tütarfirma Koger Teedeehituse AS koostöös soomlaste Tieliikelaitosega maanteeametiga 26 miljoni kroonise lepingu kahe teelõigu ehituseks.
Sel aastal otsustas ettevõtte omanik aastaaruande põhjal ja audiitori viite peale suurendada aktsiakapitali 5 miljoni krooni võrra, kuna omakapital oli muutunud negatiivseks, firmat ähvardas sundlõpetamine.