Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Raekoja platsi jõuluturg tõstab Tallinna mainet
Et 14. detsembri Äripäevas avaldatud artikkel Raekoja platsi jõululaadast ei peegelda Ober-Haus Schlössle ASi vaateid, tahaksime ka omalt poolt paar sõna öelda.
Tallinna jõululaata on selle algusest saadik 2001. aastal korraldanud Ober-Haus Schlössle AS, mitte Ober-Haus Kinnisvara, nagu artiklis märgitud.
Schlössle Hotelli Grupi juht Paul Oberschneider algatas jõuluturu koos linnavalitsusega ja sai korraldusloa kolmeks aastaks, misjärel lepingut pikendati vastastikusel nõusolekul veel kolmeks aastaks.
Kõik Tallinna jõuluturuga seotud kulud, eeskätt esialgsed investeeringud majakestesse ja kioskitesse, on kandnud Ober-Haus Schlössle AS, ning need on kõvasti ületanud turu tegutsemise ajal saadud kasumi (vt tabel). Tabelis toodud tulud ei sisalda mitte ainult kioskitest ja lettidest saadud tulusid, vaid ka meie sponsorite panust, milleta jõuluturgu teha ei saaks. Turu peasponsorid on algusest peale olnud Hansapank ja Merko, kes uskusid kohe, et Tallinna on talvel sellist turgu vaja ning et see saab olema edukas.
Hoolimata esialgsete investeeringutega saadud kahjumist on Ober-Haus Schlössle neljal järjestikusel aastal osa tegevuskasumist saadud raha heategevuslikele organisatsioonidele annetanud. Annetused on olnud järgmised (need on ka kulude all välja toodud): 2002. aastal 50 000 krooni Pühavaimu kiriku torni taastamiseks, 2003. aastal 50 000 krooni Pelgulinna sünnitushaigla soojenduslaua ostmiseks, 2004. aastal 12 600 krooni esimesele Pelgulinna haiglas sündinud lapsele ja 100 000 krooni Kadrioru pargi mänguväljaku taastamiseks ning tänavu 25 000 krooni Sillamäe noorte kalastajate klubi taastamiseks. Turismimessil Tourest 2004 võitis Ober-Haus Schlössle jõuluturg Eesti Turismifirmade Liidu 2003. aasta parima turismiobjekti auhinna. Konkursil hinnati lisaväärtust, mida turg on loonud linna kasvavale turismisektorile. Rõhutati, et kuna aina rohkem turiste külastab Tallinna talvel, võidavad sellest nii hotellid, reisikorraldajad, poed kui ka restoranid.
2003. aastast alates on Schlössle Hotel toonud ka turu avamise ajaks Tallinna ajakirjanikke Suurbritanniast ja Saksamaalt. Ajakirjanike kirjutised on näidanud Talllinna ja selle arengut heas valguses. Kõik reisidega seonduvad kulud, sealhulgas toit ja ööbimine, on kandnud Ober-Haus Schlössle AS. Et igal aastal on turule lisandunud midagi uut (2003. aasta lisandusid uued müügiletid, mullu söögikohad ja jõuluturu kruusid, tänavu keskaegne jõulubankett), on rahvusvaheline meedia olnud sellest jätkuvalt huvitatud ja see on taaskord aidanud tõsta Tallinna kui talvise turismisihtkoha mainet.
Ober-Haus Schlössle ASil on teisigi ideid, kuidas turgu paremaks muuta. Järgmisel aastal kavatseme turule püsti panna traditsioonilise karusselli väikestele lastele, et tuua turule rohkem peresid. Siinkohal tuleb ka märkida, et kõik meelelahutusega seotud kulud, nagu nädalavahetusprogrammid, katab Ober-Haus Schlössle AS (ka need on lisatud tabelis toodud kuludesse). Kõik üritused on kooskõlastatud raekojas toimuvate üritustega ? kui raekojas on mõni kontsert või üritus, siis Raekoja platsil sellel ajal muusikat ei mängita ja midagi ei korraldata.
Autor: Peter Knoll