• OMX Baltic0,38%301,14
  • OMX Riga−0,08%892,22
  • OMX Tallinn0,64%2 081,9
  • OMX Vilnius0,46%1 207,99
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,11
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,82
  • OMX Baltic0,38%301,14
  • OMX Riga−0,08%892,22
  • OMX Tallinn0,64%2 081,9
  • OMX Vilnius0,46%1 207,99
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,11
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,82
  • 16.02.06, 14:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

BRSilt osaluse tagasiostuplaani toetavad kõik fraktsioonid

Riigikogu fraktsioonid on ühel meelel, et BRSilt tuleb osalus Eesti Raudtees õiglase hinna eest tagasi osta, aga leiavad, et ostjaks peab olema riik.
Koalitsiooni ja opositsiooni vaated Eesti Raudtee osaluse tagasiostus ühtivad pea sõna-sõnalt. Peaministri väljaöeldu, et tagasiost peab toimuma õiglastel alustel ja õiglase hinnaga, on levinud Toompeal kulutulena.
Reformierakonna fraktsiooni esinaine Maret Maripuu kordas peaministri sõnu, et kuigi fraktsioonis ei ole BRSi ostu arutatud, ei ole riigi huvi kindlasti igal juhul ja iga hinna eest osta. „Riigi jaoks on oluline raudtee toimimine, mitte selle omanik. Raudteega seonduvas esindab riigi huve majandusministeerium,” lisas Maripuu.
Rahvaliitu fraktsiooni esimees Jaanus Männik arvas ostja kohta: „Tundub siiski, et eelistatult võiks olla ostjaks riik.'

Artikkel jätkub pärast reklaami

Opositsioonidelegaadi, sotsiaaldemokraadi Eiki Nestori sõnul on tagasiost mõistlik, kuid seejuures tuleks arvestada, et riik ei peaks transiidiäri maksumaksja arvel toetama. „Kui üldse ostame, siis riik ja mitte Tallinna Sadam. Kui transiidiäri hakkaks raudteel opereerima, ei jääks Eesti Raudteest midagi alles,” lisas Nestor.
Res Publica fraktsiooni esimehe Marko Pomerantsi arvates oli Eesti Raudtee erastamine viga, mille eest vastutavad seda läbi viinud erakonnad.
Keskfraktsioonist kommentaari BRSilt osaluse ostule saada ei õnnestunud. Isamaaliidu juhtfiguur Mart Laar kõrval kommentaaris esindab isiklikku, mitte erakonna seisukohta.
Esmaspäevasel kabinetiistungil toetas valitsus majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi seisukohti ASi Eesti Raudtee enamusaktsiate taasriigistamise suhtes.
Autor: Gert D. Hankewitz

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele