Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Headel aegadel panustatakse ka turundusse võimsamalt

    Ehitusmaterjalide müügiga tegeleva ASi Silbet müügiesindaja Andres Lõhmuse sõnul tuleb täna valmistuda selleks ajaks, kui pidu läbi saab. "Kuigi ehitusmaterjalide müügi tänase seisu järgi võib nii Eestis, Lätis kui ka Peterburis öelda, et turunduse vallas ei pruugigi suurt midagi teha. Müügimahud järjest kasvavad," rääkis Lõhmus, kelle sõnul on tegelikult asjad vastupidi.
    "Tuleb mõelda pikemalt ette - ühel päeval saab pidu läbi ja siis toimetavad kindlalt edasi need, kelle tooted ja brändid on turul kindlalt kinnistunud."
    Silbeti turunduskulud kasvavad 2006. aastal oluliselt nii jae- kui ka lõpptarbija püüdmiseks. Minnakse suuremalt välja Tallinna ja Riia ehitusmessidele, lisandub Peterburi mess.
    A. Le Coq Tartu Õlletehas jäi möödunud aasta turunduskulutustega rahule ning kavatseb ka tänavu suunata 5% käibest turunduskuludeks. Kokku suurenevad turunduskulud 15% ja seda eelkõige erinevate meediavalikute tõttu.
    Ka City Renault' müügi ja turundusdirektori Henrik Raave sõnul suurenevad tänavused turunduskulud korrelatsioonis ettevõtte käibega. Turunduskulud moodustavad 2% ettevõtte käibest.
    Möödunud aastal vaid 50 000 krooni turundusele kulutanud ehituslikke kuivsegusid tootev Läti ettevõte SIA Sakret kavatseb tänavu aga suunata turundusse 1,3 miljoni krooni.
    OÜ Sakret juhataja Aivar Valge sõnul alustati Eesti turul eelmise aasta alguses ja seetõttu turundamisega kuigivõrd tegeleda ei jõutudki. "Muid tegemisi oli piisavalt palju," nentis ta. Eelmisel aastal jõudis Sakret osaleda Ehitusmessil ja üllitada vaid ühe tasulise artikli.
    Turunduseelarve täpne jagunemine pole Valge sõnul veel selge - osa raha läheb välireklaami, osa raadioreklaami, osa trükistesse, osa üritusturundusse, osa PRi.
    Ka Mayeri Industries plaanib turunduskulude kasvu hoida võrdselt käibe kasvuga. Ettevõtte turundusjuhi Enel Kolgi sõnul kasvab turunduseelarve 20%. "Põhilise mahu oma turunduseelarvest suuname, nagu ka varasematel aastatel hinnakampaaniatele, presentatsioonidele ja toodete eriväljapanekutele," lisas Kolk.
    Samas möödunud aasta turunduskuludega mitte rahulolev AS Paljassaare Kalatööstus plaanib tänavu turunduskulusid vastupidiselt vähendada. Tänavu kulutab kalatööstus turundamisele pisut enam kui ühe protsendi käibest.
    Turunduskulude vähendamist põhjendas kalatööstuse juhatuse esimees Mauno Leppik sellega, et mullu toodi turule rekordiliselt 15 uudistoodet, sel aastal aga kümme.
    Media House'i arendusjuhi Hanno Kindeli sõnul on ettevõtete turunduskulude kasv tingitud osalt ka reklaami hinnakirja muutustest. Hinnakirjad tõusid TNS Emori andmetel 2006. aastal väga üldistatud keskmisena teles umbes 20%, välimeedias 15%, ajakirjades 10%, ajalehtedes 7% ja raadios 5%.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.