Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Avalikkusega suhtlemist aitavad hõlbustada kindlad kõneisikud

    EBSi turundusosakonna juhataja Piret Rehepapp lausus, et kui ettevõte kulutab palju aega ja raha enda maine kujundamisele, ei saa ta riskida sellega, et kellegi juhuslikult poetatud tsitaat või tahtlik negatiivne kommentaar loodud mainet moonutama hakkaks.
    Selliste situatsioonide vältimiseks ning pressiga suhtlemise hõlbustamiseks soovitas Rehepapp ettevõttes sätestada korra, mida tutvustatakse uutele töötajatele näiteks sisseelamisprogrammi raames. Ta lisas, et tihti kehtestab kord, et teavet avalikkusele võib jagada ainult selleks spetsiaalselt määratud inimene.
    "Ühest piiri selle vahele, milline info peaks käima PR-inimese kaudu ja milline võiks otse allika ja ajakirjaniku vahel liikuda, on raske tõmmata. Arvestada tuleks ettevõtte olukorra, info iseloomu ja ka info andjaga," sõnas Rehepapp.
    Kuna aga PR-inimene on saanud ettevalmistuse pressiga suhtlemiseks, oskab ta Rehepapi arvates sageli tuua välja asju, mis võiks ajakirjanikele huvi pakkuda, kuid mida otsene allikas ei oleks ehk iseseisvalt maininud.
    Ka PR-firma Corpore konsultandi Indrek Raudjala arvates on selleks, et kommunikatsiooni põhimõtted oleksid töötajaile selged ja arusaadavad, mõistlik need organisatsioonisisese dokumendina fikseerida. Määrata võiks ka kõneisikute ringi ehk töötajad, kes vajadusel meediale infot jagavad. Suurte organisatsioonide puhul kehtib põhimõte: mida laiem on kõneisikute ring, seda tugevam näib ettevõte.
    Raudjalg soovitas, et kõneisikutele võiks organiseerida ka meedia-alaseid koolitusi, et nad mõistaksid ajakirjanduse tööspetsiifikat ja oleksid pädevamad ajakirjanikega otse suhtlema. Oma tööd hästi tegev pressiesindaja või kõneisik suudab tagada olukorra, kus samaaegselt on ajakirjanikud rahul ja tööandja ärihuvid kaitstud.
    Raudjalg märkis, et tänapäevases avatud organisatsioonis on kommunikatsiooni eest vastutaval inimesel meediasuhetes selge roll, kuid see ei tähenda kogu väljapoole mineva info käimist tema kaudu.
    Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Kristina Vaksmaa ütles, et tarbijakaitseametis on kehtestatud dokument, mis sätestab meediasuhete eesmärgid ning ajakirjanikega suhtlemise korra. Ameti poolt annab meediale kommentaare enamasti avalike suhete osakonna töötaja või juhtkonna liige.
    Vaksmaa märkis, et see ei välista teiste spetsialistide poolt kommentaaride andmist. "Tegemist on tava, mitte paindumatu reegliga," lausus Vaksmaa. Ta lisas, et on veendumusel, et PR-töötaja töö eesmärgiks on siiski pakkuda kommentaare jagavale spetsialistile tuge ja hõlbustada vastuste saamist ka ajakirjaniku jaoks. Ehk teisisõnu peab PR-töötaja aitama meediaga suhtlemisele kaasa, mitte seda piirama.
    Bizpak DPD avalikke suhteid koordineerib praegu meie turundusspetsialist.
    Varem koordineeris kogu avalike suhete valdkonda PR-firma, kuid nüüdseks oleme neilt päris paljud funktsioonid siiski taas ettevõttesse tagasi võtnud.
    Seda seetõttu, et firma on kasvanud ning paljudest tegevustest-teenustest on ikkagi majasiseselt parem ülevaade.
    Igapäevastele küsimustele vastamiseks oleme ettevõtte siseselt määranud ka kaks kõneisikut. Turgu ning teenuseid puudutavatele küsimustele vastab Bizpak DPD müügijuht Janek Kivimurd ning ülejäänud teemadel võiks esmajärjekorras pöörduda tegevjuhi poole.
    Kuna oleme valmis võimalikest vigadest õppima, siis enamasti on meie töötajail üsna vabad käed avalikkuse ja meediaga suhtlemiseks.
    Erand on kriisiolukord, mille jaoks on vastav käitumisjuhend.
    PR-firma abi kasutame enamasti siis, kui vajame mingeid uusi kontakte. Ka pakuvad nad sageli välja teemasid, mis võiks ehk ajakirjanduses uudistekünnise ületada ja turgu huvitada.
    Juuli lõpus teatas meediaagentuur Mediapool, et Aegis Media, mis on üks Euroopa juhtivamaid meediaagentuure, omandab sajaprotsendilise osaluse meediaagentuuris Mediapool. Ettevõtte nimeks saab Mediapool Vizeum.
    Aegis Media toob Mediapooli omandamise läbi Baltimaade turule oma meediaagentuuride keti Vizeum ning saab pärast Mediapooli ostutehingu lõpetamist suurima meediaostumahuga holding-firmaks Eestis.
    Mediapool Vizeumi tegevdirektor Raigo Piibar lausus, et liitumine Vizeumiga annab võimaluse mitmekesistada Mediapooli teenuseid ja laiendada teenuse pakkumist lähiturgudele (näiteks Soome ja Rootsi).
    Aegis Media Central Services Grupi tegevjuht Margus Sameli ütles, et Aegis Mediale tähendab Mediapooli ost head võimalust Vizeumi keti laiendamiseks Baltimaades.
    Meediaagentuuri Initiative/Via tegevjuhi Anu Arti arvates on Mediapooli kui agentuuri jaoks muutus positiivne, sest rahvusvahelised ketid toovad tavaliselt kaasa muude maade kogemusi ja erialaseid koolitusi, mis aitavad tööd veelgi tõhustada. Ka mõni uus reklaamiklient võib Vizeumi tõttu leida tee Eesti turule, kuid suuri muutusi turu jaoks see sündmus arvatavasti kaasa ei too.
    Mediapool on täisteenust pakkuv meediaagentuur, mis alustas tegevust 1997. aastal. Tugeva kohaliku turu eksperdina on ettevõte oma positsiooni Eesti juhtivate meediaagentuuride seas üha kindlustanud.
    Mediapool on partnerite kaudu esindatud ka Lätis ja Leedus. 1999. aastal loodi Mediapool Lätis ning 2000. aastal Leedus.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Bigbanki laenuportfell tegi rekordi
Bigbank avaldas 2024 aasta esimese kvartali tulemused, mille kohaselt brutolaenuportfell tõusis rekordilise 1,74 miljardi euroni, kasvades kvartaliga 86 miljoni euro võrra ehk 5% ja aastaga 325 miljoni euro võrra ehk 23%.
Bigbank avaldas 2024 aasta esimese kvartali tulemused, mille kohaselt brutolaenuportfell tõusis rekordilise 1,74 miljardi euroni, kasvades kvartaliga 86 miljoni euro võrra ehk 5% ja aastaga 325 miljoni euro võrra ehk 23%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.