Näiteid naljakamatest liiklusõnnetuste seletuskirjadest

Gert D. Hankewitz 02. november 2006, 07:41

"Telefonipost lähenes kiiresti. Üritasin
posti teelt eemale pöörata, kui ta mu esiotsa tabas." - Tegemist pole naljaga,
vaid tõsise seletuskirjaga, mille klient on pärast liiklusõnnetust
kindlustusseltsile kirjutanud.

Kindlustusfirmad nõuavad klientidelt pärast liiklusõnnetusse sattumist seletuskirja, kuidas õnnetus täpselt juhtus. Tihtipeale on saadud vastused aga nii naeruväärsed, et tekib küsimus, kas ikka tasub hüvitis välja maksta.

Mõned näited välismaiste kindlustusfirmade põhjal:
Õnnetuses pole tegelikult kedagi süüdistada, aga seda poleks juhtunud, kui teine juht oleks tähelepanelikum olnud.


Ma olin sõitnud 40 aastat, kui jäin roolis magama ning sattusin õnnetusse.


Tagurdasin autoga hoovist välja, nagu ma ikka tavaliselt teen, kui teine auto mulle tagant sisse sõitis täpselt samasse kohta, kuhu varemgi on sisse sõidetud.


Keerasin tee äärest sõiduteele, viskasin pilgu oma ämmale ning sõitsin teetammist üles.
Teine auto sõitis mulle sisse, ilma et oleks enne oma kavatsusest teada andnud.


Koju tulles keerasin vale maja hoovi ning põrkasin kokku puuga, mida minu hoovis pole.


Nähtamatu auto ilmus eikuskilt, sõitis mu autole sisse ning haihtus.


Vältimaks eessõitva auto mõlkimist, ajasin jalakäija alla.


Ütlesin politseinikule, et minuga on kõik korras, kuid kui eemaldasin oma mütsi, märkasin, et mul on koljuluumurd.


Jalakäijal polnud õrna aimugi, kuhu poole minna, ja nii ma tast üle sõitsingi.


Nägin seda aeglast, kurva näoga vanakest, kui ta üle mu katuse lendas.

Humoorikas kirjeldus pole hüvitisest keeldumise põhjus
Kalle Konrad
Salva Kindlustuse turundusjuht

Loomulikult tuleb ka meie seltsi töös ette, et kahjujuhtumite puhul on seletustes aeg-ajalt kasutatud teadlikult või ka teadmatult humoorikat keelekasutust. Õnnetusse sattunud klient on tihtipeale emotsionaalselt ebatavalises seisukorras, mistõttu pole seletuskirjadest naljakate või pisut segaste lausekonstruktsioonide leidmine midagi ebatavalist.

Peame Salva kahjukäsitlejaid professionaalideks, kelle ülesanne on alati täpselt välja selgitada kõik kahjujuhtumiga seonduv. Esialgse seletuskirja humoorikas toon ei saa üldjuhul olla hüvitise maksmisest keeldumise põhjuseks. Siiski tuleb kiirele ja ladusale kahjukäsitlusprotsessile alati kasuks kõikide asjaolude täpne kirjeldamine ning igakülgne koostöö kindlustusseltsiga.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
02. November 2006, 09:27
Otsi:

Ava täpsem otsing