• OMX Baltic−0,08%262,54
  • OMX Riga−0,96%870,18
  • OMX Tallinn−0,11%1 698,74
  • OMX Vilnius−0,15%996,4
  • S&P 5000,54%5 626,02
  • DOW 300,72%41 393,78
  • Nasdaq 0,65%17 683,98
  • FTSE 1000,39%8 273,09
  • Nikkei 225−0,68%36 581,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%100,53
  • OMX Baltic−0,08%262,54
  • OMX Riga−0,96%870,18
  • OMX Tallinn−0,11%1 698,74
  • OMX Vilnius−0,15%996,4
  • S&P 5000,54%5 626,02
  • DOW 300,72%41 393,78
  • Nasdaq 0,65%17 683,98
  • FTSE 1000,39%8 273,09
  • Nikkei 225−0,68%36 581,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%100,53
  • 26.01.07, 11:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Laevaliin Tartu-Pihkva võib alustada tööd juba sel kevadel

Laevaliin Tartu-Pihkva võib alustada tööd juba sel kevadel, aga regulaarne liiklus plaanitakse avada juunis.
Mullu 18. detsembril otsustas Venemaa Föderatsiooni valitsus avada jõesadamad "Pskov" ja "Storožinets" reisi- ning kaubalaevade, s.h välismaiste teenindamiseks. Venekeelne nädalaleht Den za Dnjom kirjutab, et antud määrus kõrvaldas viimase takistuse Tartu ja Pihkva vahelise jõelaevanduse taastamiseks.
Välisministeeriumi pressiteenistuse juhataja Ehtel Halliste teatas Den za Dnjom'ile, et Eesti poolt on tehtud kõik vajalik: "Praagale teisaldatav piiri- ja tollipunkt on olemas ja navigatsioonihooajal kasutamiseks valmis".
Regionaalminister Jaan Õunapuu on oma lootustes tunduvalt julgem. "Kuna Venemaa lasi välismaa laevad Pihkvasse ja Storoženetsisse, võib Tartu-Pihkva liini arendamine alata juba selle aasta kevadel!" ütleb ta oma rõõmu varjamata.
Tartu sadama omanik ärimees Rein Kilk, kes on valmis oma mureks võtma regulaarsed reisid Tartu ja Pihkva vahel, kurdab, et laevaliini projekt on liiga politiseeritud. "Algul olid komistuskiviks vaidlused Õigeusukiriku vara üle, pärast seda jäi asi toppama Eesti NATOsse astumise tõttu," meenutab ta. Praegu on mõlema riigi suhted pingelised Pronkssõduri küsimuse pärast, mis omakorda võib edasi lükata reisinavigatsiooni regioonis.
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumis seda ei usuta. Lennundus- ja merendusosakonna juhataja Aivo Lind räägib: "Me ei usu komplikatsioone, see on teine teema. Vene piirivalvet on Vene võimude poolt muutustest informeeritud, kuid graafikulised tööajad lepitakse juba jooksvalt kokku. Et liin saaks käivituda, ongi vaja eraoperaatorit, kes liinil sõitma hakkaks." Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium teavitas sellest Eesti Laevaomanike Liitu, Sadamaoperaatorite Liitu ja Sadamate Liitu. Nüüd oodatakse liini käimapanemisest huvitatud operaatoritelt tagasisidet. "Kui kõik formaalsused täita (piiripunkt avada jne) ning operaator on olemas, siis oleks see võimalik juuni algul," lisas ta.
"Arvan, et esimesed reisid korraldame tõepoolest sel kevadel, kuid rääkida regulaarsest liinist veel ei tasu," täpsustas Rein Kilk. "Algul hakkab käima meil olemasolev laev Polaris, kuid niipea, kui liin hakkab täisvõimsuses töötama, on vaja osta uus laev," lisas ta. Kilk mainib, et kui praegu ütleks keegi ametlikult "laske käia", korraldaks tema laeva juba homme, aga ülehomme komplekteeriks esimese reisi reisijatega ning viiks need Pihkvasse.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 09:00
Kolme ettevõtte kogemus Foruse kõnekeskuse teenusega: kuidas koostööpartneri abiga kulusid kokku hoida?
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele