• OMX Baltic−0,03%262,59
  • OMX Riga−0,03%875,52
  • OMX Tallinn−0,34%1 691,26
  • OMX Vilnius0,25%1 001,43
  • S&P 5000,03%5 634,58
  • DOW 30−0,04%41 606,18
  • Nasdaq 0,2%17 628,06
  • FTSE 1000,38%8 309,86
  • Nikkei 225−1,03%36 203,22
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%101,76
  • OMX Baltic−0,03%262,59
  • OMX Riga−0,03%875,52
  • OMX Tallinn−0,34%1 691,26
  • OMX Vilnius0,25%1 001,43
  • S&P 5000,03%5 634,58
  • DOW 30−0,04%41 606,18
  • Nasdaq 0,2%17 628,06
  • FTSE 1000,38%8 309,86
  • Nikkei 225−1,03%36 203,22
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%101,76
  • 13.02.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti firmade riiulid muutuvad intelligentseks

Keerulise nimega RFID-kiibi rakendamisest teab tavainimene kas koerte kiibistamist, kaupluse turvaväravaid piiksuma panevat kleepsu kauba peal või plastmassist kaelakaardi abil avanevaid uksi. Lihtsustatult öeldes teatakse, et mitmesuguse suuruse ja kujuga RFID-kiibid võimaldavad identifitseerida inimest, eset või looma juba distantsilt.
Samas on RFID võimalikud rakendused palju mitmekülgsemad ning kasu ettevõtetele mõõdetav nii täiendavas käibes kui ka vähenenud kuludes.
Lisaks logistikale, kauba ja varude juhtimise parandamisele võimaldab RFID luua lõpptarbija jaoks täiesti uusi teenuseid. Tuntud rõivafirma Prada on kiibistanud oma poodides kõik rõivad, mis võimaldab pakkuda ostjale kiiret informatsiooni ning mugavamat teenindust.
Meelepärases rõivaesemes oleva RFID-kiibi abil saab klient suurtelt ekraanilt lasta endale näidata virtuaalsete modellide seljas eri värvivariante samast tootest ning võimalusi teisi rõivaid ja aksessuaare komplekti sobitada. Tänu RFID-kiipidele rõivastel saab klient ostusaalis rõivaid vaadates lattu lihtsalt teada anda, milliseid ta soovib proovida. Kui klient on rõivaste valimise lõpetanud, suundub ta proovikabiini, kus soovitud rõivad teda juba ees ootavad.
Jaapani rõivaste jaekett Mitsukoshi on loonud intelligentsed proovikabiinid. Tänu RFID-kiibile rõivaesemes saab klient rõivakabiinis olevalt ekraanilt vajadusel teada, kas äsja selga proovitud riideesemest on poes teist suurust või värvi või sarnast mudelit. Samuti saab klient neid proovimiseks endale riidekabiini tellida.
Inglismaa kaubanduskett Tesco plaanib muuta RFID-tehnoloogia abil 50% oma kaupluste kassadest iseteenindavateks. Viimane tähendab, et klient maksab oma kaupade eest ilma kassapidaja abita, sest RFID-kiibid võimaldavad kassasüsteemil tasumisele kuuluva summa kiiresti kokku arvutada.
Eestis on taoliste keerukamate lahenduste väljatöötamist alustanud elektroonika-, info- ja kommunikatsioonitehnoloogiate arenduskeskus. Praegu on pilootfaasis rakendatud "tark riiul" ja "tark sõiduk".
Autor: Kalev Kaarna

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.09.24, 08:00
Tööaeg on sülearvuti järel ootamiseks liiga kallis
Kuidas Sul täna suhted sülearvutiga on? Kõik sujub ja ei pane seda tähelegi? Super! Või oled hoopis teinud järjekordse sunnitud pausi, et hangunud arvutile restart teha? Või videokohtumiselt pidevalt lahkunud ja uuesti liitunud, sest samal ajal Exceli avamine käib arvutile üle jõu?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele