• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,22%6 211,68
  • DOW 30−0,1%44 451,62
  • Nasdaq 0,81%20 366,65
  • FTSE 100−0,09%8 777,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,79
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,22%6 211,68
  • DOW 30−0,1%44 451,62
  • Nasdaq 0,81%20 366,65
  • FTSE 100−0,09%8 777,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,79
  • 13.02.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti firmade riiulid muutuvad intelligentseks

Keerulise nimega RFID-kiibi rakendamisest teab tavainimene kas koerte kiibistamist, kaupluse turvaväravaid piiksuma panevat kleepsu kauba peal või plastmassist kaelakaardi abil avanevaid uksi. Lihtsustatult öeldes teatakse, et mitmesuguse suuruse ja kujuga RFID-kiibid võimaldavad identifitseerida inimest, eset või looma juba distantsilt.
Samas on RFID võimalikud rakendused palju mitmekülgsemad ning kasu ettevõtetele mõõdetav nii täiendavas käibes kui ka vähenenud kuludes.
Lisaks logistikale, kauba ja varude juhtimise parandamisele võimaldab RFID luua lõpptarbija jaoks täiesti uusi teenuseid. Tuntud rõivafirma Prada on kiibistanud oma poodides kõik rõivad, mis võimaldab pakkuda ostjale kiiret informatsiooni ning mugavamat teenindust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Meelepärases rõivaesemes oleva RFID-kiibi abil saab klient suurtelt ekraanilt lasta endale näidata virtuaalsete modellide seljas eri värvivariante samast tootest ning võimalusi teisi rõivaid ja aksessuaare komplekti sobitada. Tänu RFID-kiipidele rõivastel saab klient ostusaalis rõivaid vaadates lattu lihtsalt teada anda, milliseid ta soovib proovida. Kui klient on rõivaste valimise lõpetanud, suundub ta proovikabiini, kus soovitud rõivad teda juba ees ootavad.
Jaapani rõivaste jaekett Mitsukoshi on loonud intelligentsed proovikabiinid. Tänu RFID-kiibile rõivaesemes saab klient rõivakabiinis olevalt ekraanilt vajadusel teada, kas äsja selga proovitud riideesemest on poes teist suurust või värvi või sarnast mudelit. Samuti saab klient neid proovimiseks endale riidekabiini tellida.
Inglismaa kaubanduskett Tesco plaanib muuta RFID-tehnoloogia abil 50% oma kaupluste kassadest iseteenindavateks. Viimane tähendab, et klient maksab oma kaupade eest ilma kassapidaja abita, sest RFID-kiibid võimaldavad kassasüsteemil tasumisele kuuluva summa kiiresti kokku arvutada.
Eestis on taoliste keerukamate lahenduste väljatöötamist alustanud elektroonika-, info- ja kommunikatsioonitehnoloogiate arenduskeskus. Praegu on pilootfaasis rakendatud "tark riiul" ja "tark sõiduk".
Autor: Kalev Kaarna

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele