• OMX Baltic−0,61%298,86
  • OMX Riga−0,28%890,97
  • OMX Tallinn−0,69%2 056,8
  • OMX Vilnius−0,36%1 201,7
  • S&P 500−0,79%6 229,98
  • DOW 30−0,94%44 406,36
  • Nasdaq −0,92%20 412,52
  • FTSE 1000,17%8 821,22
  • Nikkei 2250,26%39 688,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,74
  • OMX Baltic−0,61%298,86
  • OMX Riga−0,28%890,97
  • OMX Tallinn−0,69%2 056,8
  • OMX Vilnius−0,36%1 201,7
  • S&P 500−0,79%6 229,98
  • DOW 30−0,94%44 406,36
  • Nasdaq −0,92%20 412,52
  • FTSE 1000,17%8 821,22
  • Nikkei 2250,26%39 688,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,74
  • 19.02.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Paindlikult lähenedes leiad firmasse soovitud töötajad

Laiale sihtgrupile suunatud heast pakkumisest tähtsam on mõelda, keda soovitakse oma meeskonnas näha.
Kui visioon on paigas, tuleb heale töötajale koju järele minna: reklaam tuleb panna kohta, kus ta liigub, talle vastuvõetavatel tingimustel. Sääraselt valitud potentsiaalne töötaja teeb oma valikuid kauem, kuid need on ka läbimõeldumad ja püsivamad.
Geenivaramu kuulutas välja konkursi 12 eri ametinimetusega töötaja leidmiseks, sooviga leida oma meeskonda 19 uut liiget. Sooviavaldusi laekus kokku 932.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Geenivaramu on viimased aastad tegutsenud avalikkuse eest varjatult, nii ei saanud me uue personali värbamisel loota ettevõtte kutsuvale mainele.
Meie nõudmised olid kandidaatidele spetsiifilised, enamik ameteid eeldas bioloogilist, meditsiinilist või arstiteaduslikku eriharidust ja töökogemust. Lisaks asub Geenivaramu labor Tartus, mis jätab vahemaa tõttu välja potentsiaalsed töötajad Põhja-Eestist ja Tallinnast.
Mõnele ametikohadele oli välja pakkuda nii osaline kui ka täistööaeg. Üllatavalt palju oli soovijaid osalise tööajaga kohtadele. Osalise tööajaga koha soovijaid oli ligi kaks korda rohkem, kuigi ametinimetus on sama. Paljud neist soovijaist olid tudengid ja magistrandid, kes on antud valdkonnaga oma õpingute tõttu juba seotud ja kes ei oleks saanud täistööajaga tööle asuda.
Viimane suurem töötajate värbamine Geenivaramusse toimus 2003. aastal. Võrreldes toonasega on tööotsijate tahe ja oskus tööd leida teinud läbi suure arengu. Sageli olid CVdega kaasas põhjalikult koostatud motivatsioonikirjad, mis tegi otsustamise oluliselt lihtsamaks. Paljud kirjad olid koostatud just Geenivaramule (ehk mitte standardsed läkitused) ja näitasid, kuivõrd olid tööotsijad teemasse süüvinud.
Selline tulemus tuli soodsa hinnaga. Mõne firma värbamiskampaania on läinud maksma pool miljonit krooni, Geenivaramu kampaania hinnaks kujunes aga 16 000 krooni pluss käibemaks. Kõik oleneb sellest, millist palka pakud - kui pakud kohalikku keskmist palka, jätkub ka huvilisi.
Värbamiseks kasutas Geenivaramu nelja kanalit: CV-Keskust, CV-Online'i, videoreklaame 60 Tartu linnaliinibussis ja kuulutusi Geenivaramu kodulehel.
CV-Keskuses olid üleval kõik töökuulutused ja sinna laekus ka kõige rohkem avaldusi, kokku 693; CV-Online'is oli üleval osa töökuulutusi (ei olnud laboriga seotud töökohti) ja sinna laekus poolsada sooviavaldust. Bussides olid videoreklaamid kokku kaks nädalat, klipid suunasid tööotsijad kodulehele.
Bussides reklaamitavad ametikohad valiti bussisõitjatest lähtudes ja neil oli ka tõepoolest kõige suurem mõju.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kampaania alguses oli huvi aktiivne ja korraga laekus palju avaldusi.
Teisel ja kolmandal nädala tuli avaldusi ja CVsid märgatavalt vähem, aga paranes nende kvaliteet. Paljud väga kvaliteetsed CVd laekusid pea viimasel päeval ning neist oli tõepoolest näha, et tööotsija oli asja üle mõelnud ja CV saatmine oli läbimõeldud protsessi tulemus. Paljudel e-posti teel tulnud CVdel oli märgitud, et saatjad nägid reklaami bussis ja otsustasid kandideerida.
Kuigi algul tuli palju CVsid ja paljud soovijad kandideerisid korraga mitmele väga erinevale ametikohale, osutus tuumakamaks kohalikesse kanalitesse suunatud reklaam.
Autor: Koit Kikas

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 8 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele