Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük
püsivhindades suurenes 2007. aasta veebruaris eelmise aasta veebruariga
võrreldes 21%, teatas Statistikaamet.
Veebruaris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 3,6 miljardit krooni. Kaupade jaemüügi kasvutempo oli tänavu kiirem kui aasta tagasi samal ajal, mil jaemüük kasvas 19%. Kiireim oli juurdekasv tööstuskaupade kauplustel (30%). Toidukaupade kauplustes kasvas müük eelmise aasta veebruariga võrreldes 12%. Toidukaupade kauplused andsid kogu jaekaubandusettevõtete müügi juurdekasvust ligi 40%.
Tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes jätkus samuti positiivne trend, müük kasvas aastaga 45%. Hästi läks ka majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustel, kus müük kasvas eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 30%. Suur kasv (61%) oli ka muudel spetsialiseeritud kauplustel, põhiliselt eelmise aasta madalama võrdlusbaasi tõttu.
2007. aasta jaanuariga võrreldes vähenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 4%. Sesoonselt korrigeeritud andmete põhjal jaemüük aga protsendi võrra suurenes.
Jaekaubandusettevõtete realiseerimise netokäive oli veebruaris 4,3 miljardit krooni, millest kaupade jaemüük andis ligi 85%. Eelmise aasta veebruariga võrreldes suurenes netokäive jooksevhindades ligi neljandiku, kuid eelmise kuuga võrreldes vähenes see 3%.
Sõidukikaubandusettevõtete netokäive oli veebruaris 4,1 miljardit krooni - poolteist miljardit krooni enam kui aasta tagasi samal ajal. 2006. aasta veebruariga võrreldes suurenes netokäive jooksevhindades 63%, kuid eelmise kuuga võrreldes vähenes sõidukikaubandusettevõtete netokäive protsendi võrra.