Ameerikas raamatuid müünud Eesti tudengite
liidrisoont hindav Southwesterni arendusdirektor Lee McCroskey lubab tuleval
kolmapäeval koolitada siinsed müügimehed multifunktsionaalseteks
müügimasinateks.
"Eestlased kohanevad ümbritseva keskkonnaga nagu kameeleonid," märkis Lee.
Järgneb intervjuu Lee McCroskeyga.
Eestlased on põlvkondade kaupa õpetanud oma lastele, et nad ei tohiks saada kameeleoniks, vaid peaksid olema ausad. Kuidas saab müügimees olla ühtaegu nii kameeleon kui usaldusväärne isik?
Loomulikult tahame, et inimesed jääksid iseendaks ja oleksid ausad. Kuidas see teisiti olla saakski? Peamine kameeleoni-teema idee on aga selles, et kõige paindlikumad inimesed suudavad kõige rohkem ära teha, ja seda just teiste mõjutamises. Samuti tuleb müüa nii, nagu klient tahab, et talle müüakse, mitte nagu müügimehele müüa meeldib. Seega ei pea müügimees muutuma millekski, mida ta ei ole, vaid ennast kohandama, et oma ideid paremini vahendada.
Olete öelnud, et müümine on enese ja teiste mõjutamise kunst. Palun rääkige mõnest juhtumist, kus mõjutasite tulemuslikult nii ennast kui ka teisi.
Ükskord vaatas endine kolleeg mu koolituse materjale ning ütles: “Nüüd ma saan aru, miks ma oma naisega läbi ei saa!” Minu koolitused ei garanteeri küll abieluõnne, kuid teiste ja enda kohta õppides saavad inimesed aru, et kõik on erinevad ning olemaks suhtlemises efektiivne, on vaja osata suhelda ka nii, nagu sulle võib-olla sünni poolest omane ei ole.
Kui edukalt on Ameerikas müügimeestena töötanud eestlased muutnud end ja oma suhtumist, et suhelda efektiivselt?
Southwesterni programmis osalenud Eesti tudengid on väga hästi kohanenud nii müügitöö kui ka täiesti uue kultuurikeskkonnaga. Need noored on arendanud endas oskust probleeme lahendada ning saanud juurde tohutul hulgal iseseisvust. Samuti on nad muutunud palju enesekindlamaks. Suhtlemisoskuse koha pealt võiks Southwesterni programmi nimetada intensiivkursuseks. Võimatu on rääkida suve jooksul üle 2000 erineva perekonnaga ning mitte muutuda suhtlemises paremaks.
Millised on teie hinnangul Eesti müügimeeste tugevad ja nõrgad küljed?
Ameerikasse tulevad Eesti noored on hästi ette valmistatud, täis tahtmist saada iseseisvateks ettevõtjateks ning väga töökad. Nad peegeldavad oma rahvuslikku päritolu ning me imetleme neid väga. Ühtegi üldist nõrkust ma välja tuua ei oskakski. Kui, siis ainult see, et üldiselt on ameeriklased palju väljendusrikkamad kui veidi vaoshoitumad eestlased ja seetõttu peavad nad pingutama, et oma klientidega samal lainel suhelda. Meie ettevõttes on eestlased ilma teinud ka suurepäraste liidritena, kellest paljud on ehitanud kolme aastaga suurema müügiorganisatsiooni kui enamus tudengeid palju pikema ajaga.
Lee McCroskey alustas Southwesternis 1978. aastal, mil ta sõitis kodust tuhande miili kaugusele raamatuid müüma. Juba esimesel suvel parimate müügimeeste hulka jõudnud Lee võidukäik jätkus nii värbamises, müügijuhtimises kui ka turunduses. Praegu koolitab Lee McCroskey ettevõtte jaoks igal suvel 3000 tudengit, kes saabuvad Ameerikasse 30 erinevast riigist. Eestisse toob Southwesterni müügikoolitajaid kinnisvarabüroo Uus Maa.
Autor: 1706-aripaev