Aastate 2003-2006 andmete alusel on Eestis
enimlevinud liiklusõnnetuse liigiks tagant otsasõidud, liikluskindlustus hüvitas
ainuüksi 2006. aastal tagant otsasõitudes põhjustatud kahjusid ligi 163 miljoni
krooni ulatuses.
Hoolimata sellest, et tagant otsasõidud ei too endaga tavaliselt kaasa raskeid inimvigastusi, on LKF hinnangul ühiskonnale tekkinud kahju küllalt suur, et nende ärahoidmisele suuremat tähelepanu pöörata, kirjutas Eesti Päevaleht.
Tagant otsa sõitmist on peaaegu alati võimalik ära hoida ohutu pikivahe valimisega. Ohutut pikivahet on tavaliikluses kõige lihtsam kontrollida kahe sõiduki vahelise maa läbimiseks kuluva aja järgi.
Ohutuks pikivahe läbimise ajaks loetakse 2 sekundit linnaliikluses ja 3 sekundit asulavälises liikluses. Alla 1 sekundi pikivahe puhul ei ole taga sõitval juhil eessõitja äkkpidurduse korral praktiliselt võimalik kokkupõrget vältida.