"EASi turismiarenduskeskuse 2006. aasta sügisese reklaamikampaania teleklipid Rootsi, Norra ja Soome turule olid Idea AD tehtud," kommenteeris EASi turundus- ja kommunikatsioonijuhti Erki Peegel. Kampaania kogumaksumus oli 15 miljonit krooni, Idea osa selles on umbes 700 000 krooni. Tegemist oli ühiskampaaniaga, millest 10 miljonit pani EAS ja 5 miljonit krooni kokku Tallink ning Estonian Air.
"Eraldi riigihanget selleks teha ei olnud vaja, sest oli võimalus kasutada hankelepingut, mis sõlmiti 2004. aastal ja mida uuendati vastavalt riigihankeseadusele 2005. aasta suvel," sõnas Peegel.
Idea AD võitis koos reklaamibürooga TANK 2004. aastal 3 miljoni kroonise EASi riigihanke "EASi esindustrükiste kujundus ja teavituskampaaniate läbiviimine." Riigihanke järgi otsiti 2004. aastal ühte kindlat võitjat, kelleks osutus Tank, kuid mingil põhjusel vormistati Idea AD hiljem juurde. Idea AD osa selles oli 1,2 miljonit ja Tank Grupi osa 1,8 miljonit krooni.
"EASis on oma protsessid, mis vastavad riigihanke seadustele. Nende alusel valib hankekomisjon võitja ja teeb ettepaneku, milliseid firmasid kaasata," kommenteeris endine EASi juht Tea Varrak.
EASi juhatuse esimees Viljar Jaamu ütles, et riigihanget pikendati enne, kui tema tööle asus. "Me teeme vigu, aga üks asi on 100% kindel: pätti me ei tee," lisas Jaamu.
Idea võitis ka 2002. aastal kurikuulsa Eesti märgi loovlahenduste loomise riigihanke maksumusega 240 000 krooni. Nüüd tuleb EAS välja Eesti märgi uuenduskuuriga ja projekti ümarlauas on ka Idea omanik Paavo Pettai.
"Meil on kogemused ja nägemus, kuidas seda projekti jätkata. Ideed ootavad rakendamist. Kui valituks osutume, siis kindlasti," vastas Idea AD osanik Paavo Pettai küsimusele, kas neil on kavas saada EASi partneriks Eesti märgi uues kampaanias.