• OMX Baltic−0,42%297,09
  • OMX Riga0,4%867,99
  • OMX Tallinn−0,13%1 958,56
  • OMX Vilnius−0,26%1 164,64
  • S&P 5000,15%5 569,06
  • DOW 300,35%40 669,36
  • Nasdaq −0,09%17 446,34
  • FTSE 1000,37%8 494,85
  • Nikkei 2250,57%36 045,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,88
  • OMX Baltic−0,42%297,09
  • OMX Riga0,4%867,99
  • OMX Tallinn−0,13%1 958,56
  • OMX Vilnius−0,26%1 164,64
  • S&P 5000,15%5 569,06
  • DOW 300,35%40 669,36
  • Nasdaq −0,09%17 446,34
  • FTSE 1000,37%8 494,85
  • Nikkei 2250,57%36 045,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,88
  • 14.05.07, 12:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Euroopa paberajakirjandus ei kahane

Möödunud aastal kasvas tasuliste paberil ajalehtede levi Euroopas 0,7%, kui Põhja-Ameerikas kahanes samal ajal 2%. Ka investorid on paigutamas raha traditsiooniliste ajalehtede omandamisse.
Maailma Ajalehtede Assotsatsiooni hinnanguid edastas tänane New York Times. Mõningad investorid näevad väärtust vanamoodsas trükimeedias - vähemalt siis, kui nende aktsiate hinnad on langenud piisavalt madalale, et teenida selle arvel kasu, kirjutas leht. Briti Mecom pakkus Hollandi meediagrupi Koninklijke Wegener eest 1,1 mld dollarit. Mõjuka Briti ajakirjandusettevõtte juhi David Montgomery sõnul oleme praegu trükimeedia põnevaimas aregustaadiumis. "Ajalehed on totaalselt alahinnanud oma põhiressurssi - sisu tekitamist ja edastamist," ütles ta. Alates 2005. aastast on Mecom omandanud üle saja kohaliku ja piirkondliku lehe Hollandis, Saksamaal, Poolas, Taanis, Norras ja Ukrainas kokku üle 2 mld euro eest. Näiteks 2005. aastal omandas ta koos partneriga Berliner Zeitungi, saades esimeste välismaalastena Saksa suurlehe omanikuks.
Analüütikute sõnul on Euroopas kaotanud paberlehed vähem lugejaid internetile kui Ameerikas, samas jääb reklaamitulude kasv siin Ameerikale ja Aasiale alla. Samuti on Euroopas raskem töötajate arvel kulusid kokku hoida.
Montgomery sõnul jätkab ta laienemisvõimaluste otsimist, eelkõige Põhja-Euroopas.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele