Möödunud aastal kasvas tasuliste paberil ajalehtede
levi Euroopas 0,7%, kui Põhja-Ameerikas kahanes samal ajal 2%. Ka investorid on
paigutamas raha traditsiooniliste ajalehtede omandamisse.
Maailma Ajalehtede Assotsatsiooni hinnanguid edastas tänane New York Times. Mõningad investorid näevad väärtust vanamoodsas trükimeedias - vähemalt siis, kui nende aktsiate hinnad on langenud piisavalt madalale, et teenida selle arvel kasu, kirjutas leht. Briti Mecom pakkus Hollandi meediagrupi Koninklijke Wegener eest 1,1 mld dollarit. Mõjuka Briti ajakirjandusettevõtte juhi David Montgomery sõnul oleme praegu trükimeedia põnevaimas aregustaadiumis. "Ajalehed on totaalselt alahinnanud oma põhiressurssi - sisu tekitamist ja edastamist," ütles ta. Alates 2005. aastast on Mecom omandanud üle saja kohaliku ja piirkondliku lehe Hollandis, Saksamaal, Poolas, Taanis, Norras ja Ukrainas kokku üle 2 mld euro eest. Näiteks 2005. aastal omandas ta koos partneriga Berliner Zeitungi, saades esimeste välismaalastena Saksa suurlehe omanikuks.
Analüütikute sõnul on Euroopas kaotanud paberlehed vähem lugejaid internetile kui Ameerikas, samas jääb reklaamitulude kasv siin Ameerikale ja Aasiale alla. Samuti on Euroopas raskem töötajate arvel kulusid kokku hoida.
Montgomery sõnul jätkab ta laienemisvõimaluste otsimist, eelkõige Põhja-Euroopas.