Baltimaade juhtiva jäätisetootja Balbiino
jäätiseeksport kasvas 2007. aasta esimese nelja kuuga 14 miljoni kroonini, mis
on möödunud aasta sama ajaga võrreldes üle kahe korra enam ehk 112%.
Balbiino eksport kasvas kõige kiiremini Skandinaavias, Soome ja Rootsi turul, Lätis tahab Balbiino tütarfirma Margota abil tõusta turuliidri järel suuruselt teiseks jäätisemüüjaks, teatas ettevõte.
„Skandinaavia turg on muutunud meie jaoks järjest olulisemaks,” kinnitas Balbiino juhataja Riho Niils. „Üldiselt vaadates on jäätiseeksport tänu oma pretensioonikusele võimalik peamiselt lähiriikidesse. Balbiinol on tugev 10% turuosa Lätis – paar kuud tagasi ostsime sealse jäätisetootja Margota. Uusi kasvuvõimalusi otsime ka Leedus, veebruaris alustasime edukalt eksporti Rootsi. Balbiinol on koostööpartner ka Saksamaal ning tootmisvõimsuste kasvades näeme Ida- ja Kesk-Euroopa turgudel suurt kasvupotentsiaali.”
AS Margota juhataja, Balbiino turundusjuht Teet Anier selgitas, et Soome kõrval on Balbiinol suured ambitsioonid Lätis, kuna seal on Balbiinol oma kohalik kaubamärk, mis aitab tooted muuta turul paremini vastuvõetavaks. „Lätlaste jaoks ei ole „hea ja lätimaine” siiski nii juurdunud suhtumine kui Eestis,” märkis Anier. „Soodne hind määrab rohkem. Pikas perspektiivis vaatame me kolme Balti riiki ühe turuna, kus toimub pidev toodete ja kaubamärkide integreerumine.”