Kui 5-6 aastat tagasi suhtusid leedulased
meie ettevõtjatesse umbusuga, siis viimastel aastatel on suudetud taas hea maine
saavutada, kirjutas Postimehe lisaväljaanne Otsustaja.
Leedus on registreeritud koguni 156 äriühingut, mis põhinevad 100 protsenti Eesti kapitalil. See on kaks korda enam kui Lätis. Segakapitalil äriühingute kohta Leedu äriregistris info aga puudub, mistõttu ei ole täpset ülevaadet, kui palju eestlasi tegelikult Leedus äri ajab. Teada on aga niipalju, et 2006. aastal moodustas pea kolmandiku kõigist Eesti välisinvesteeringutest paigutused Leetu, millega Eesti on Leedus välisinvesteeringute poolest 7. kohal.
Vilniuse Eesti Suursaatkonna majandusdiplomaat Jaan Reinhold aga räägib, et Eesti ettevõtjad on Leedusse teretulnud ning et sealsel turul läbilöömiseks on kindlasti hea olla aktiivne ja avatud.
Reinholdi sõnul on leedukad viimasel ajal eestlased äripartneritena rohkem omaks võtnud. "Mõistagi on selle aja jooksul ka eestlased Leedu ärikultuurist nii mõndagi õppinud, et siin paremini läbi lüüa," märkis ta.
2002. aastal Leedu turule suundunud kinnisvarafirma Arco Vara juhatuse liige ja teenindusdivisjoni juht Ivar Siimar ütles, et igal turul, sh ka Leedus, on oma eripärad, majanduskeskkond ja kultuuriruum, millega tuleb äri tegema minnes juba eos arvestada. "Järjest olulisemaks muutubki eduka äri rajamisel väga põhjalik eeltöö, kus eelnev läbimõeldus tulevikus häid tulemusi näitab," rõhutas Siimar. Leedu ärikeskkonna märksõnadena võiks Siimari sõnul välja tuua austuse vanemate juhtide suhtes ehk autoriteetide väärtustamist, lahenduste põhjaliku läbimõelduse ning seega mõnevõrra madalamat loomingulisust ning nendega kaasnevate otsustusprotsesside aeglasemat tempot.
Juba 15 aastat Leedu turul tegutsenud Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder soovis aga Leedu ärikeskkonnast rääkides rõhutada, et nende ärimudel on veidi teistsugune kui paljudel teistel Eesti firmadel. "Meie eesmärgiks ei ole otsida äripartnereid, kes välisriikides meie asja ajaks, vaid igal turul ise kohal olla," märkis Milder. Seetõttu ei otsi nad Leedus äripartnereid, vaid on ise seal oma kauplustega. Just sel põhjusel on Baltika partneriks Milderi sõnul pigem kohalik klient, kes ostab Montonit, Ivo Nikkolot ja teisi märke.
Milderi sõnul mõjutab Leedu turgu tugevasti ka jaekaubandushiid Apranga, kuid nendega on Baltikal samuti head suhted, sest tugevaid ja iseseisvaid tegijad seal respekteeritakse. Neile Eesti ettevõtjatele, kes alles peavad plaani Leedu turule minna, soovitab aga Milder kindlasti ise kohal olla ja kliendiga suhelda. "Ja muidugi ajada oma asja," rõhutas ta.