• OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2251,9%35 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2251,9%35 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • 05.06.07, 11:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Liiga hea, et olla tõsi

On täiesti arusaadav, et tarbijad on oma otsustes kahtlevad, kui neile on teada nii positiivsed kui ka negatiivsed asjaolud. Miks on aga nii, et otsust on raske langetada ka siis, kui asjaolud on vaid positiivsed või negatiivsed?
Teemat käsitletakse ajakirja Journal of Consumer Research juunikuu numbris. Artikli autorid on Joseph R. Priester (Lõuna-California ülikool), Richard E. Petty (Ohio ülikool) ja Kiwan Park (Sungkyunkwani ülikool, Lõuna-Korea).
"Paljud inimesed mõistavad, et igal asjal on kaks otsa. Ei ole olemas täiuslikke asju, täpselt samamoodi ei saa olla olemas midagi absoluutselt halba," selgitavad artikli autorid. Seetõttu tekitab ülevoolavalt positiivne tutvustus inimestes kahtlusi. Nad usuvad, et nende eest varjatakse midagi.
Uuring kinnitab, et ostja jääb müüjat uskuma seda kindlamalt, mida rohkem infot talle antakse. Müüja seisukohalt lähtudes on kõige kavalam tutvustada peale müüdava toote positiivsete omaduste ka mõnda vähemolulist negatiivset omadust. Mida rohkem infot ostjale anda, seda vähem ta kahtlustab, et tema eest midagi varjatakse.
Artikli autorite sõnul aitab artikkel mõista, miks on inimesed kahevahel isegi siis, kui selleks näivalt ühtegi objektiivset põhjust ei ole.
Loe ka teisi Novaatori uudiseid.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele