• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • 05.06.07, 11:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Liiga hea, et olla tõsi

On täiesti arusaadav, et tarbijad on oma otsustes kahtlevad, kui neile on teada nii positiivsed kui ka negatiivsed asjaolud. Miks on aga nii, et otsust on raske langetada ka siis, kui asjaolud on vaid positiivsed või negatiivsed?
Teemat käsitletakse ajakirja Journal of Consumer Research juunikuu numbris. Artikli autorid on Joseph R. Priester (Lõuna-California ülikool), Richard E. Petty (Ohio ülikool) ja Kiwan Park (Sungkyunkwani ülikool, Lõuna-Korea).
"Paljud inimesed mõistavad, et igal asjal on kaks otsa. Ei ole olemas täiuslikke asju, täpselt samamoodi ei saa olla olemas midagi absoluutselt halba," selgitavad artikli autorid. Seetõttu tekitab ülevoolavalt positiivne tutvustus inimestes kahtlusi. Nad usuvad, et nende eest varjatakse midagi.
Uuring kinnitab, et ostja jääb müüjat uskuma seda kindlamalt, mida rohkem infot talle antakse. Müüja seisukohalt lähtudes on kõige kavalam tutvustada peale müüdava toote positiivsete omaduste ka mõnda vähemolulist negatiivset omadust. Mida rohkem infot ostjale anda, seda vähem ta kahtlustab, et tema eest midagi varjatakse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Artikli autorite sõnul aitab artikkel mõista, miks on inimesed kahevahel isegi siis, kui selleks näivalt ühtegi objektiivset põhjust ei ole.
Loe ka teisi Novaatori uudiseid.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele