• OMX Baltic1%300,07
  • OMX Riga0,00%867,99
  • OMX Tallinn0,19%1 964,94
  • OMX Vilnius0,88%1 174,87
  • S&P 5001,47%5 686,67
  • DOW 301,39%41 317,43
  • Nasdaq 1,51%17 977,73
  • FTSE 1001,17%8 596,35
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,75
  • OMX Baltic1%300,07
  • OMX Riga0,00%867,99
  • OMX Tallinn0,19%1 964,94
  • OMX Vilnius0,88%1 174,87
  • S&P 5001,47%5 686,67
  • DOW 301,39%41 317,43
  • Nasdaq 1,51%17 977,73
  • FTSE 1001,17%8 596,35
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,75
  • 24.09.07, 18:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Inspektsioon: piirata tuleks kõigi finantsteenuste reklaami

Finantsinspektsiooni finantsteenuste järelevalve divisjoni juht Andre Nõmm leiab, et sarnaselt investeerimis- ja pensionifondidele tuleks reklaaminõuded kehtestada ka muude finantsteenuste osas.
"Finantsinspektsioon on esitanud rahandusministeeriumile ettepaneku kehtestada lisaks investeerimis- ja pensionifondidele nõuded ka teiste finantsteenuste reklaamile," ütles Nõmm.
Täna annab seadus Nõmme sõnul rahandusministrile õiguse kehtestada reklaaminõuded investeerimis- ja pensionifondidele. Finantsinspektsiooni hinnangul tuleks aga sarnased õigused anda ka muude finantsteenuste osas.
"Praeguseks on finantsinspektsioon on teinud konkreetsed ja põhjalikud ettepanekud fondide reklaaminõuete kohta, teiste finantsteenuste, sh laenude puhul kaaluvad rahandusministeerium ja finantsinspektsioon koostöös erinevaid lahendusi," märkis Nõmm.
"Finantsteenuste reklaam oma paratamatult piiratud mahus suunab oluliselt tarbijate otsuseid, mistõttu on oluline tagada sõnumite tasakaalustatus. Inspektsioon on seisukohal, et finantsteenuste pakkujate konkurentsi tihenedes ei ole turg suutnud reklaami valdkonnas end ise reguleerida ja luua finantsteenuste reklaamimiseks häid tavasid," nentis ta.
Nõmm sõnas, et praktikas on probleeme tekkinud fondivalitsemisega seotud teenuste ja noortele suunatud pakkumistega. Näiteks on võrreldud reklaamis pikaajaliste investeerimiseesmärkidega fonde sel viisil, et fondi positiivse tootluse näitamiseks on rebitud meelevaldselt ajaloost välja lühikesi perioode.
Finantsinspektsioon on rahandusministeeriumile esitanud omapoolsed konkreetsed ettepanekud sellise tegevuse keelustamiseks ning nende põhjal on valminud seaduseelnõu.
"Ka noortele suunatud teenuste reklaamimisel peab finantsasutus olema äärmiselt vastutustundlik. Näiteks noore inimese võime suhestada saadud kingitust võetavasse kohustusse võib olla väiksem kui suurema elukogemusega inimesel, samas aga just noortele suunatud kampaaniate puhul võib näha pigem suuremat agressiivsust kui teiste sihtrühmade puhul," selgitas ta põhjusi, miks tuleks ka õppelaenude reklaamimisele seada piirangud.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele