Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Suhtlustarkvara vähendab kontoris kõnemüra
Eesti kontorites on kõige levinumad suhtlustarkvarad Microsoft Messenger (MSN) ja Skype. Nende üks oluline lisaväärtus on aga töökeskkonna müra vähenemine.
Telefoni ja silmast-silma vestlus tekitab üsna palju müra, mis võib segada teisi töötajaid. Loomulikult ei asenda sõnumid otsest suhtlemist, kuid teatud tüüpi info edastamisel on nad efektiivsemad kui otsene kõne. Pealegi saab kolleegilt küsimuse küsimisel teha seda ilma enda ja kolleegi tööd katkestamata, ilma jalutuskäiguta kontori või hoone teise tiiba ja ilma potentsiaalsete vahelesegajateta.
Mitmed suured firmad on MSNi kasutamist julgustanud just avatud kontoris segava taustavestluse helimüra vähendamiseks. Kuna me teame, et katkestuste keskkonnas on töötaja kontsentratsioon ja töövõime häiritud, on arusaadav, miks suuremad organisatsioonid soodustavad suhtlustarkvara kasutamist töö efektiivsuse tõstmiseks.
Suhtlustarkvara kasutamisel on mitmeid eeliseid. Sõnumit on lihtne saata, samuti näed, kas saaja on arvuti taga või mitte, on ta hõivatud või mitte. Analoogselt e-kirjadele tuleks ka suhtlustarkvarale leppida kokku ühised reeglid - netikett.
Autor: Ardo Reinsalu