• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 10.12.07, 15:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pruuli: loodame, et streiki ei tule!

Go Busi nõukogu liikme Tiit Pruuli sõnul on nad teinud nii palju kui võimalik, et streiki ära hoida.
„Teame, et paljud meie bussijuhid ei taha streikida. Loodame, et jõutakse enne streki kokkuleppele,“ märkis Pruuli.
Kui välismaal asuvad bussijuhtide streigi korral sõidukite rooli ettevõtete juhid, siis Go Busi juhtkonnas ei ole paljudel vastavat luba. „Lisaks paarile pisikesele juhtimisveale on ka praktilise juhtumioskuse puudumine üks meie nõrku külgi,“ naljatas Pruuli. Finantsjuht Jüri Suuroja leidis samas, et libedaga bussi roolimise harjutamine ei pruugi olla parim mõte.
„Ootame, kuhu läbirääkimistega jõutakse. Bussijuhtide tööd peaks väärtustama rohkem, kuid ei nõustuks nõutavate palgatingimustega. Linnavalitsuse esindaja kurtis, et ametnikud ei saa niipalju palka, kui bussijuhid nõuavad, aga samas ametnikud ei lähe Soome tööle ja bussijuhi käes on 100 inimese elu,“ arvas Pruuli.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Go Busi tegevdirektor kohusetäitja Rene Alpius maksaks hea meelega meie bussijuhtidele Soome palka, kui tulubaas võimaldaks. „Sõber veab kruusa, küsib 16 krooni kilomeeter, kulud tal väiksemad ja vastutus väiksem,“ lisas ta.
„Kui keegi ütleb, et bussijuhid saavad palju palka, tulge Tartusse, meil on 30 meest puudu, koolitame ning maksame koolituse ajal 1500 krooni kuus stipendiumi, paraku keegi ei tule. Go Busi keskmine bussijuht on 58 aastat vana,“ kutsus Suuroja inimesi tööle. Tema sõnul ei näinud keegi ette, mis hakkab Euroopa Liitu astudes juhtuma: parimaid bussijuhid läksid välismaale, tee-ehitusse tulid eurorahad ja veokijuhid saavad kaks korda rohkem palka kui bussijuhid.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele