• OMX Baltic0,61%306,9
  • OMX Riga0,00%875,55
  • OMX Tallinn0,57%1 908,44
  • OMX Vilnius0,69%1 189,09
  • S&P 500−0,01%6 114,63
  • DOW 30−0,37%44 546,08
  • Nasdaq 0,41%20 026,77
  • FTSE 100−0,37%8 732,46
  • Nikkei 225−0,79%39 149,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%95,61
  • OMX Baltic0,61%306,9
  • OMX Riga0,00%875,55
  • OMX Tallinn0,57%1 908,44
  • OMX Vilnius0,69%1 189,09
  • S&P 500−0,01%6 114,63
  • DOW 30−0,37%44 546,08
  • Nasdaq 0,41%20 026,77
  • FTSE 100−0,37%8 732,46
  • Nikkei 225−0,79%39 149,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%95,61
  • 15.01.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Õllemeister lööb Maerski tähe uuesti hiilgama

Iga kümnes Maersk Line'i töötaja saab lähikuudel koondamisteate ning firma ise uue ja vähem tsentraliseeritud juhtimisstruktuuri. Kokku kaob 104aastase ajalooga A. P. Möller-Maersk kontserni aegade suurimas koondamislaines 2000-3000 töökohta.
"Usun, et see on samm õiges suunas," ütles kontserni juht Nils Smedegaard Andersen läinud nädalal Maersk Line'i uut strateegiat tutvustades. Novembris kontserni etteotsa asudes seadis ta esimeseks ülesandeks kontserni suurima tegevusharu - merevedude - kasumlikkuse taastamise.
Kokku on Taani suurimal ettevõttel üle maailma enam kui 110 000 töötajat, neist Maersk Line'i palgal 25 000. Lõviosa koondamisi tuleb laevandusfirma regionaalsetes kontorites väljaspool Taanit.
Maersk Line'i tegevjuhi Eivind Koldingi sõnul on firma viimastel aastatel liiga lihavaks ja bürokraatlikuks läinud, keskendudes laienemisele. Kontroll on käest lastud: arved on vigased, laevad hilinevad, otsused viibivad.
Majandusprobleemid tekkisid Maersk Line'il pärast konkurendi P&O Nedlloyd ülevõtmist 2005. aastal, mis läks arvatust vaevalisemalt. Järgnesid suured probleemid firma arvutisüsteemidega. 2006. aasta lõppes Maersk Line'ile 510 miljoni euro suuruse kahjumiga ning turuosa kaotusega.
Uues strateegias panustab Maersk Line lisaks kulude kärpimisele laevade paremale täituvusele ning kallimatele kaupadele. Firma keskendub kitsalt merevedudele, kõik muu nagu maantee- ja raudteeveod, stvidori- ja logistikateenused lüüakse Maersk Line'i organisatsioonist lahku.
Raskustes Maersk Line'i uuenduskava avalikustamisega mõranes ühtlasi klantspilt Maerski kontsernist. Aastaid on firmat imetletud kui veel viimast vanaaegse väärikuse ja töökultuuri kantsi Taanis. Nüüd tunnistab uus juhtkond tavatult, et süsteem on mäda ja bürokraatiast koormatud ega vasta tänapäeva vajadustele. Muudatused ootavad ka kontserni ülejäänud harusid.
Uuendusi toetab ka patriarh Maersk McKinney Möller (94), kes ikka veel firma juhtimises kaasa lööb. "Aegamööda muutuvad kõik asjad ning on loomulik, et see tähendab muudatusi ja arengut ka Maersk Line'is," kommenteeris ta Taani ajalehele Börsen.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.02.25, 16:50
Kulla ülemaailmne nõudlus tõusis 2024. aastal uue rekordini
Nõudlus kulla järele tõusis mullu uue rekordini, millele aitasid kaasa nii keskpankade kullaostud kui ka investeerimisnõudluse kasv, selgub Maailma Kullanõukogu värskest raportist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele