• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,08%6 202,98
  • DOW 30−0,28%44 371,53
  • Nasdaq 0,47%20 297,29
  • FTSE 100−0,32%8 757,29
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,08%6 202,98
  • DOW 30−0,28%44 371,53
  • Nasdaq 0,47%20 297,29
  • FTSE 100−0,32%8 757,29
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • 29.01.08, 08:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Välisfirma kiusab Eestis SMSi kasutajaid

Numbril 1818 SMS-teenuseid pakkuv Portugali firma, kes nõudis Tartumaa elanikult põhjendamatut teenustasu, küsib kodulehel esitatud lepingutingimustes klientidelt ka pangarekvisiite ja paroole.
Eestis Vibramovil Estonia nime all tegutseva Portugali firma Total Tim kodulehel olevas eestikeelses lepingus on kirjas tingimus, mille järgi klient peab andma firmale oma isikuandmed ja rahalised andmed, sh krediitkaardinumbrid, pangarekvisiidid ja paroolid, kirjutas Postimees.
Andmekaitse inspektsiooni kinnitusel on firma kliendilepingu tingimused kooskõlas isikuandmete kaitse seadusega ja seetõttu tuleb lepingu allkirjastamist võtta kui tingimustega nõustumist.
«Kliendile soovitame siiski mitte avaldada oma pangaandmeid ja paroole. Soovitav on kaaluda, kas saadav hüve on sellise privaatsuse kaotuse juures mõistlik ja vajalik,» märkis andmekaitse inspektsiooni avalike suhete nõunik Stiina Liivrand.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Firma Eesti klienditeenindustelefonilt öeldi, et eesti keelde tõlgitud lepingus on tõesti nõue esitada pangarekvisiidid ja paroolid, kuid keegi ei ole neid seni esitanud. «Eestis ei ole me seda lepingut tegelikult kasutanud,» teatas infonumbril vastanud kohalik klienditeenindaja.
Seni on SMS-teenuseid pakkuv firma tekitanud Eesti tarbijatele meelehärmi sellega, et vaid ühe helina tellides muutub inimene nende kliendiks, mis tähendab automaatselt tasu maksmist ka siis, kui ta teenust ei kasuta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele