Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Oksapurustaja päästab aia tülikast ja tarbetust risuhunnikust

    Siinkohal tulevad appi oksapurustajad, mida on vastavalt vajadusele ja soovitavale võimsusele võimalik osta enamikust ehituspoodidest.
    ASi Mecro pakutavast elektriliste oksapurustajate valikust leiab sobiva masina näiteks hobiaednik, kes rahuldub vähesega ning purustatavate okste diameeter jääb alla kolme sentimeetri.
    "Kuna peamiseks erinevuseks elektriliste ja bensiinimootoriga oksapurustajate vahel on läbilaskevõime ja mootori võimsus, tuleks enne elektrilise oksapurustaja ostmist juhinduda kahest tähtsast asjaolust: okste diameeter ja okste hulk ning mootori võimsus," selgitab Kuressaare Stokkeri müüja Mario Kaju.
    "Enamasti on elektrilised oksapurustajad ühe sisestusavaga. Masinal on kaks karastatud eellõiketera, mis valmistavad puidu ette, ja kaks kahepoolset karastatud peenestustera lõplikuks peenestuseks."
    Kui kasutada elektrilises oksapurustajas lubatust suurema diameetriga oksi, kipub nõrk mootor kinni kiiluma ja masinat koormama. Siis tasub see vahetada veidi võimsama mootoriga mudeli vastu.
    Tihti pakutaksegi sama läbimõõduga oksi purustavaid masinaid eri võimsusega mootoritega (nt 5 hj ja 8 hj).
    Kindlasti tuleb silmas pidada ka seda, et tootja poolt ette antud suurim lubatud oksa läbimõõt on natukene liialdatud, sest täiskoormusega töötav masin ei suuda oksi pidevalt purustada ning võib kinni kiiluda.
    "Korra aastas peab masinale tegema ka üldhoolduse kas kodus või teeninduses," lisab Kaju.
    Bensiinimootoriga oksapurustajad on elektrilistest purustajatest võimsamad ja suudavad purustada isegi kuni 10 cm läbimõõduga oksi.
    "Bensiinimootoriga oksapurustaja tööpõhimõte ei erine paljus elektrilise oksapurustaja omast. Küll aga tuleb olla tähelepanelik okste masinasse sisestamisel," toonitab OÜ Hortulus juhataja Kristjan Talu.
    "Kallimatel bensiinimootoritega masinatel on tavaliselt kaks oksasisestusava, ühte pannakse jämedamad oksad, mida alguses purustavad laastuterad, seejärel peenestusterad. Peenemad oksad peenestatakse aga kohe peenestusteradega."
    Oksi ei maksa purustamata jätta ka siis, kui neid üsna vähe on. ASi Ramirent rendipunkti juhataja Kuressaares Mati Vipp soovitab seadme rentida sel juhul, kui ostetud masin jääks tõenäoliselt kuuri seisma ega teeniks ennast tööga tagasi.
    Ööpäevane oksapurustaja rent Ramirendis on umbes 620 krooni.
    Oksapurustaja käsitsemisel tuleb järgida ohutusnõudeid.
    Enne masina käivitamist tuleb veenduda, et seade on töökorras ja purustustrumlisse pole sattunud lahtisi metallesemeid.
    "Seadmega töötades tuleb kasutada kaitseprille ja tugevaid töökindaid, soovitatav on mitte kanda laiu või rohkete paeltega riideid. Okste sisestamisel masinasse ei tohi neid jõuga trumlisse suruda, vaid kergelt suunates lasta masinal neid vabalt purustada," selgitab Kuressaare Stokkeri müüja Mario Kaju.
    "Kui masin kiilub kinni, tuleb seade välja lülitada ja toitepistik välja tõmmata, alles seejärel võib masina trumli avada ja ummistuse eemaldada." Kui masinaga purustamine lõpetatakse, tuleb masin puhastada ja paigutada kuiva ruumi.
    Autor: Marina Tigasing
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.