• OMX Baltic−0,27%303,1
  • OMX Riga−0,17%869,43
  • OMX Tallinn0,35%1 994,9
  • OMX Vilnius0,3%1 195,7
  • S&P 5000,58%5 663,94
  • DOW 300,62%41 368,45
  • Nasdaq 1,07%17 928,14
  • FTSE 100−0,32%8 531,61
  • Nikkei 2251,38%37 437,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • OMX Baltic−0,27%303,1
  • OMX Riga−0,17%869,43
  • OMX Tallinn0,35%1 994,9
  • OMX Vilnius0,3%1 195,7
  • S&P 5000,58%5 663,94
  • DOW 300,62%41 368,45
  • Nasdaq 1,07%17 928,14
  • FTSE 100−0,32%8 531,61
  • Nikkei 2251,38%37 437,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • 10.07.08, 19:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Arvuti seljatas inimese

Eelmisel nädalal võistlesid maailma tipp-pokkerimängijad Las Vegases Alberta ülikooli teadlaste poolt välja töötatud arvutiprogrammiga Polaris. Võitjaks osutus arvuti.
"Enne kahte viimast matši olime veel pikalt maas. Kui aga lõpptulemused ekraanile ilmusid, selgus, et Polaris oli endale võidu kindlustanud,” ütles uurimisrühma juht Michael Bowling Physorgile.
Pärast eelmise aasta kaotust täiustasid teadlased programmi mitmel moel. Samuti oli vajalik põhjalik treening. Matšiks valmistudes mängis Polaris iseenda vastu läbi kaheksa miljardit pokkerimängu.
"Sel aastal oleme Polarisel arendanud õppimisvõimet,” ütles Bowling. „Programm töötab välja erinevad mängustiilid, mis on tema hinnangul pokkerimängimisel tõhusad. Seejärel vahetab programm stiili vastavalt vastase stiilile. Ühte matši jälginud mängijad võivad arvata, et tunnevad arvuti mängustiili, kuid laua taha istudes peavad toime tulema hoopis teistsuguse strateegiaga.”
Polaris katsus jõudu mitmete vastastega, muuhulgas saidi Stoxpoker.com treenerite Nick Grudzieni ja IJay Palanskyga, samuti enda sponsori Matt Hawrilenkoga, kes kõik on elu jooksul pokkeriga võitnud üle miljoni dollari.
Võistlust ei peetud ainult meelelahutuslikel eesmärkidel. Bowlingu sõnul võib pokkerimängu mõistva tehisintelligentsi väljatöötamine aidata kaasa ka pärismaailmas kasutuskõlblike lahenduste väljatöötamisele.
"Päris maailma probleemid on pigem pokkerimängu kui male või kabe sarnased. Alati pole lihtsalt võimalik kokku koguda kogu vajalikku informatsiooni,” selgitas ta.
Polarise arendajad ei plaani jääda loorberitele puhkama. „Tegemist oli vaid lihtsaima pokkerivariandiga,” ütles Bowling. „Programmi saab veel tohutult arendada, näiteks õpetada seda mängima ilma limiitideta või mängima rohkem kui kahe vastasega. Kõige põnevam selle uurimistöö juures ongi teadmine, et oleme alles ühe pika ja huvitava teekonna alguses.”
Alberta ülikooli arvutiteaduse osakond on tehisintelligentsi arendamisel maailmas esirinnas. Arvutipokkeri töörühma kuulub 15 teadlast ning kraadiõppurit, kelle töö eesmärgiks on tehisintelligentsi arendamine.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele