Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ideaalne IT-juht on novaator
Töötajate motivatsiooni üleval hoidmiseks on mitmeid vahendeid ja kahjuks kipuvad paljud juhid uskuma, et piisab, kui töötajaid aastas korra või paar motivatsioonikoolitusele saata.
Nii lihtne see asi aga ei ole. Motivatsioonikoolitus võib küll hetkeks töötaja motivatsiooni tõsta, kuid pikemas perspektiivis mõjutab motivatsiooni siiski ettevõtte igapäevane sisekliima ja organisatsiooni juhtimisstiil.
Eelmisel aastal Eesti pankade IT-osakondades läbi viidud uuringust selgus, et juhtimisstiilil on märkimisväärne mõju töötajate sooritusele ehk siis töö produktiivsusele.
Mitmed uuringud on näidanud, et kahjuks pole olemas sellist universaalset juhtimisstiili, mille rakendamisel oleks võimalik igas tegevusvaldkonnas edu saavutada. Eelpool mainitud uuring Eesti pankade IT-osakondades näitas aga, et ühel turul tegutsevates sama valdkonna osakondades valitseb sarnane nägemus ideaalsest juhtimisstiilist.
Milline siis on ideaalne IT-juht Eestis? Uuringus hinnati juhtimisstiili kaheksa komponendi kaudu.
Selle põhjal oleks ideaalne IT-osakonna juht karismaatiline isiksus, kes on kehtestanud osakonnas selge tasustamise ja premeerimise süsteemi. Kõiki töötajaid on hästi informeeritud, mille eest ja millist tasu nad saavad. Juht on innovatsioonile orienteeritud ja ei proovi lahendada esile kerkinud probleeme nii nagu alati, vaid pakub välja uusi ning paremaid lahendusi.
Juht on kursis oma alluvate oskustega ja oskab siduda iga töötaja töised eesmärgid organisatsiooni ühise eesmärgiga. Ta suudab selgitada töötajatele ettevõtte visiooni ja põhjendada adekvaatselt, miks selles suunas liigutakse.
Ideaalne juht väldib oma tähelepanu keskendamist vaid töötajate vigadele. Kui ka töötaja teeb vea, ei sekku juht kohe, vaid võimaldab alluval selle eest vastutada ja see temal kõrvaldada.
Soovitan ka üle vaadata, kas tasustamise ja premeerimise süsteem on osakonnas kõigile arusaadav ning õiglane. Kindlasti ei peaks tasustamise süsteem piirduma ainult materiaalsete preemiate selgemaks muutmisega, pea sama oluline on ka selgus tunnustuse jagamisel ja tunnustuse põhjendatus.
Soovitan IT-juhtidel läheneda oma juhtimisstiilile analüütiliselt ja mõelda, kas midagi annab enda käitumises muuta, et tagada alluvate kõrgem motivatsioon. Tihti annab see märksa püsivama tulemuse kui saata töötajad motivatsioonikoolitusele.