• OMX Baltic0,26%297,36
  • OMX Riga−0,01%916,56
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 218,52
  • S&P 500−0,59%6 411,37
  • DOW 300,02%44 922,27
  • Nasdaq −1,46%21 314,95
  • FTSE 1000,34%9 189,22
  • Nikkei 225−1,6%42 849,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%94
  • OMX Baltic0,26%297,36
  • OMX Riga−0,01%916,56
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 218,52
  • S&P 500−0,59%6 411,37
  • DOW 300,02%44 922,27
  • Nasdaq −1,46%21 314,95
  • FTSE 1000,34%9 189,22
  • Nikkei 225−1,6%42 849,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%94
  • 17.09.08, 08:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti toidukaup sihib Jaapani turgu

Eilsel kohtumisel maailma suuruselt viienda jaekaubandusettevõtte esindajatega Jaapani Ito-Yokado grupist tõdesid Eesti toiduainetöösturid, et Jaapani turg on äärmiselt ahvatlev ning Eesti kaupadel oleks seal turgu.
"Jaapani turg on meile huvitav," sõnas Saku Õlletehase ekspordijuht Tõnu Kerge, lisades, et Jaapani turule pääsus saavad nad lõplikult kindlad olla alles siis, kui esimene konteiner õlledega on teele pandud.
"Me oleme positiivselt meelestatud. Tavaliselt pikendavad turule sisenemist näiteks pakendamised, litsentsid või igasugused load. Võõrale turule sisenedes peab olema edasimüüja huvi ja usaldus. Seda me siia otsima tulime," sõnas Kerge.
Jaapan on maailma kõige atraktiivsem ja samas kõige nõudlikum turg toiduainete- ja joogitootjatele. See on riik, kus üks Jaapanis kasvatatud arbuus võib maksta 8000 krooni, Soomest pärit seenekilo 2000 krooni või Tokyo kalaturul müüdav Filipiinide lähistelt püütud tuunikala 500 000 krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Toidu- või joogitööstuse ettevõte, mis suudab oma toodangut Jaapani turule viia, omandab ka teistel turgudel justkui kvaliteedimärgi. Tegu on suure ja ahvatleva, aga ka äärmiselt nõudliku turuga, kus toiduainete kvaliteediga kompromisse ei tehta. Jaapani turg on keeruline ja abita on sinna sisenemine äärmiselt raske.
Ito-Yokado grupil on Jaapanis üle 200 suure selvehalli ning maailmas tuntud "nurgapoodide" kett Seven Eleven. Jaapani jaeettevõtjad Eestisse toonud Soomes asuva Jaapani ekspordiassotsiatsiooni juht Eiichi Nagata sõnas, et Eesti toiduainete kvaliteet on äärmiselt hea ning Jaapanis hinnatakse maitset rohkem kui päritolu või kogust.
"Jaapani eri piirkondades soovitakse erinevate maitsetega toiduaineid. Näiteks kui Eesti õlu oleks Jaapani turul 20 protsenti odavam, oleks see ostjale tugev argument Eesti õlle valimiseks. Hind on jaapanlasele oluline," sõnas Nagata.
Nagata lisas, et suurima kalatarbijana on nad huvitatud näiteks meie ahvena ja koha impordist gurmeerestoranide tarbeks. "Jaapan on suundunud taas majanduslangusse ning odavamat toorainet on vaja," sõnas Nagata.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 27 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele