Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Virtuaalnäitus tuleb käegakatsutava kõrvale
Kaleva Traveli turundusjuht Hiie Aru ütles, et virtuaalsel messil otsustati osaleda uudishimu rahuldamiseks ning teisest küljest annab see ettevõttele võimaluse palju infot korraga klientidele jagada.
Aru arvates esialgu online-näitused traditsioonilisi messe välja ei söö. Inimestele meeldib asju katsuda ja vaadata, uurida ja teiste inimeste arvamust küsida. "Silmast silma ja personaalne kontakt on kindlasti osa reisijate puhul hästi vajalik," ütles ta.
Pühajärve Puhkekeskus loodab ettevõtte juhi Jaak Raudsepa sõnul messil osaledes noortele mõjuda. Raudsepp ei usu, et sel moel on kergem uusi kliente leida, kuid ta ei raatsitud seda võimalust ka kasutamata jätte.
Online Expo OÜ tegevdirektor Anna Lepp ütles, et virtuaalsete messidega tahetakse pakkuda võimalust osaleda rahvusvahelistel messidel. "Ühe näitusega saab osaleda mitmes riigis," märkis Lepp. Samas möönis ta, et virtuaalne mess vähendab inimlikku suhtlemist.
Eesti Näituste tegevjuht Ingrid Pihela on virtuaalnäituste populaarsuse suhtes skeptiline, kuna lubatud kõlapinda on vähe. "Külastades suuremaid internetikeskkondi, ei ole võimalik kuskilt välja lugeda, et esmaspäeval läheb lahti uus populaarne üritus nimega Travel Expo," märkis ta. Pihela ütles, et praegu ta ei näe virtuaalmessi näol tavamessile konkureerivat üritust.