Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sadamad investeerivad üle miljardi

    Saartega ühendust pidavad sadamad saavad uue ilme. AS Saarte Liinid rekonstrueerib lähiaastatel tema haldusesse kuuluvaid sadamaid 480 miljoni krooni eest.
    Transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringute kava kohaselt hakatakse ehitatama Kuivastu, Virtsu, Rohuküla ja Heltermaa sadamas.
    451,2 miljonit krooni saadakse Euroopa Liidu struktuurifondidest, millele lisandub ettevõtte kuueprotsendiline omafinantseering.
    Juba praeguseks on sõlmitud rekonstrueerimiseks või ehituseks kuus töövõtulepingut ning tänavu sügis-talvel on ees ootamas hulk ehitushankeid.
    Tööd peavad olema lõpetatud 2010. aasta juuniks. Uue parvlaeva jaoks vajalikud tööd tuleb Heltermaa ja Rohuküla sadamas valmis saada juba järgmise aasta septembriks.
    Kuivastu sadam: kai nr 3 rekonstrueerimine ja territooriumi laiendamine.
    Olemasolev nn paalide kai muutub umbes 70 m pikkuseks ja 17 m laiuseks universaalseks kaiks, mida saavad kasutada praegu liinil olevad parvlaevad. Kaid on võimalik kasutada vajadusel ka muuks otstarbeks. Tegemist on siiski tagavarakaiga, mis praegu on täielikult amortiseerunud ja avariiolukorras.
    Tööd peavad olema lõpetatud hiljemalt augustis 2009.
    Töövõtja on konsortsium OÜ Sherman, AS Ehitusfirma Rand ja Tuulberg ning OÜ Veralux Ehitus.
    Virtsu sadam: kai nr 8 ehitamine.
    Tegemist on täiesti uue kaiga. Teatavasti veetakse praegu Virtsu sadama 1. kailt välja Kurevere karjääri toodangut. See segab aga oluliselt parvlaeva liiklust ning olukorra leevendamiseks on rakendatud piiranguid. Alates maist 2010 on tulemas Virtsu-Kuivastu liinile uus parvlaev, mis hakkab kasutama vaid kaid nr 1 (see rekonstrueeritakse), kuna uus parvlaev ei sobi olemasolevate kaide kaldarampidega. Seetõttu on uue kai rajamine oluline. Vajadusel on kaid nr 8 võimalik kasutada ka parvlaevadel.
    Kai peab valmima hiljemalt 2009. aasta sügisel.
    Töövõtja on AS Eesti Ehitus.
    Virtsu sadam: sadamaterminali rekonstrueerimine.
    Olemasolev hoone uuendatakse, võetakse maha hoone läänepoolne madalam tiib 12 m pikkuselt.
    Rekonstrueerimistööde tähtaeg mai 2009.
    Töövõtja on OÜ Parmeron.
    Rohuküla sadam: kai nr 2 ja 6 rekonstrueerimine.
    Et üldse oleks võimalik uue parvlaeva jaoks kaid nr 6 rekonstrueerida, rajatakse kaile nr 2 uus kaldaramp. Selle kaudu hakkab toimuma rekonstrueerimisperioodil parvlaeva ühendus Hiiumaaga.
    Kai nr 6 on praegu ligi 70 m pikkune. Uue parvlaeva jaoks tuleb kaid pikendada umbes 40 m võrra. Selleks ehitatakse kaks uut paali.
    Tööd peavad olema lõpetatud september 2009, oktoobrist 2009 alustab Hiiumaa vahel liiklust uus parvlaev.
    Töövõtja on Insenerehituse AS.
    Heltermaa sadam: kaide nr 1, 2, 3 ja 4 rekonstrueerimine.
    Kai nr 4 kohandatakse uue parvlaeva jaoks. Kuid enne tööde alustamist 2009. aasta kevadel peavad kõik teised kaid olema korda tehtud, kuna sel perioodil peab liiklus käima üle nende kaide. Kaid peavad olema korras septembriks 2009.
    Töövõtja on konsortsium OÜ Sherman, AS Ehitusfirma Rand ja Tuulberg ning OÜ Veralux Ehitus.
    2008/2009. aasta sügistalvel korraldatakse kõikides sadamates ehitushankeid
    Autor: AS Saarte Liinid
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Esimese kvartali tulemused tõstsid Snapi aktsia hinda neljandiku võrra
Snapi aktsia hüppas turueelses kauplemises 25% pärast esimese kvartali tulemuste avalikustamist, mis ületasid kõrgelt analüütikute ootuseid.
Snapi aktsia hüppas turueelses kauplemises 25% pärast esimese kvartali tulemuste avalikustamist, mis ületasid kõrgelt analüütikute ootuseid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.