Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sadamad investeerivad üle miljardi

    Saartega ühendust pidavad sadamad saavad uue ilme. AS Saarte Liinid rekonstrueerib lähiaastatel tema haldusesse kuuluvaid sadamaid 480 miljoni krooni eest.
    Transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringute kava kohaselt hakatakse ehitatama Kuivastu, Virtsu, Rohuküla ja Heltermaa sadamas.
    451,2 miljonit krooni saadakse Euroopa Liidu struktuurifondidest, millele lisandub ettevõtte kuueprotsendiline omafinantseering.
    Juba praeguseks on sõlmitud rekonstrueerimiseks või ehituseks kuus töövõtulepingut ning tänavu sügis-talvel on ees ootamas hulk ehitushankeid.
    Tööd peavad olema lõpetatud 2010. aasta juuniks. Uue parvlaeva jaoks vajalikud tööd tuleb Heltermaa ja Rohuküla sadamas valmis saada juba järgmise aasta septembriks.
    Kuivastu sadam: kai nr 3 rekonstrueerimine ja territooriumi laiendamine.
    Olemasolev nn paalide kai muutub umbes 70 m pikkuseks ja 17 m laiuseks universaalseks kaiks, mida saavad kasutada praegu liinil olevad parvlaevad. Kaid on võimalik kasutada vajadusel ka muuks otstarbeks. Tegemist on siiski tagavarakaiga, mis praegu on täielikult amortiseerunud ja avariiolukorras.
    Tööd peavad olema lõpetatud hiljemalt augustis 2009.
    Töövõtja on konsortsium OÜ Sherman, AS Ehitusfirma Rand ja Tuulberg ning OÜ Veralux Ehitus.
    Virtsu sadam: kai nr 8 ehitamine.
    Tegemist on täiesti uue kaiga. Teatavasti veetakse praegu Virtsu sadama 1. kailt välja Kurevere karjääri toodangut. See segab aga oluliselt parvlaeva liiklust ning olukorra leevendamiseks on rakendatud piiranguid. Alates maist 2010 on tulemas Virtsu-Kuivastu liinile uus parvlaev, mis hakkab kasutama vaid kaid nr 1 (see rekonstrueeritakse), kuna uus parvlaev ei sobi olemasolevate kaide kaldarampidega. Seetõttu on uue kai rajamine oluline. Vajadusel on kaid nr 8 võimalik kasutada ka parvlaevadel.
    Kai peab valmima hiljemalt 2009. aasta sügisel.
    Töövõtja on AS Eesti Ehitus.
    Virtsu sadam: sadamaterminali rekonstrueerimine.
    Olemasolev hoone uuendatakse, võetakse maha hoone läänepoolne madalam tiib 12 m pikkuselt.
    Rekonstrueerimistööde tähtaeg mai 2009.
    Töövõtja on OÜ Parmeron.
    Rohuküla sadam: kai nr 2 ja 6 rekonstrueerimine.
    Et üldse oleks võimalik uue parvlaeva jaoks kaid nr 6 rekonstrueerida, rajatakse kaile nr 2 uus kaldaramp. Selle kaudu hakkab toimuma rekonstrueerimisperioodil parvlaeva ühendus Hiiumaaga.
    Kai nr 6 on praegu ligi 70 m pikkune. Uue parvlaeva jaoks tuleb kaid pikendada umbes 40 m võrra. Selleks ehitatakse kaks uut paali.
    Tööd peavad olema lõpetatud september 2009, oktoobrist 2009 alustab Hiiumaa vahel liiklust uus parvlaev.
    Töövõtja on Insenerehituse AS.
    Heltermaa sadam: kaide nr 1, 2, 3 ja 4 rekonstrueerimine.
    Kai nr 4 kohandatakse uue parvlaeva jaoks. Kuid enne tööde alustamist 2009. aasta kevadel peavad kõik teised kaid olema korda tehtud, kuna sel perioodil peab liiklus käima üle nende kaide. Kaid peavad olema korras septembriks 2009.
    Töövõtja on konsortsium OÜ Sherman, AS Ehitusfirma Rand ja Tuulberg ning OÜ Veralux Ehitus.
    2008/2009. aasta sügistalvel korraldatakse kõikides sadamates ehitushankeid
    Autor: AS Saarte Liinid
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Kakskeelse Eesti visa, aga pöördumatu lõpp
Eestis on, sarnaselt teiste riikidega, vähemalt Ida-Euroopas, aset leidmas ajalooline mentaalne nihe, mis puudutab suhtumist vene keelde ja Russki Miri laiemalt, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Eestis on, sarnaselt teiste riikidega, vähemalt Ida-Euroopas, aset leidmas ajalooline mentaalne nihe, mis puudutab suhtumist vene keelde ja Russki Miri laiemalt, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA aktsiaturg tõusis neljandat nädalat järjest
USA aktsiaturg lõpetas reedel nädala tugeva tõusuga, kui investorite kindlust turgude osas on kasvatanud oodatust madalamad inflatsiooninumbrid, mis näitavad, et inflatsiooni tipp võib olla juba seljataha jäänud. Nii S&P 500 kui Nasdaqi indeks tõusid neljandat nädalat järjest, vahendab Reuters.
USA aktsiaturg lõpetas reedel nädala tugeva tõusuga, kui investorite kindlust turgude osas on kasvatanud oodatust madalamad inflatsiooninumbrid, mis näitavad, et inflatsiooni tipp võib olla juba seljataha jäänud. Nii S&P 500 kui Nasdaqi indeks tõusid neljandat nädalat järjest, vahendab Reuters.
Reaalajas börsiinfo
Jaanus Vihand: kui iseloomud ei klapi, siis koostööd ei tule
Mitu aastat Coop Eestit juhtinud, siis Margus Linnamäe kutsel Apollo Grupi etteotsa läinud ning sealt idufirmasse Eurora lahkunud Jaanus Vihand soovis enne A. Le Coqi juhi positsiooni vastu võtmist näha, kuidas ettevõtte nõukogu tasandil suhted on.
Mitu aastat Coop Eestit juhtinud, siis Margus Linnamäe kutsel Apollo Grupi etteotsa läinud ning sealt idufirmasse Eurora lahkunud Jaanus Vihand soovis enne A. Le Coqi juhi positsiooni vastu võtmist näha, kuidas ettevõtte nõukogu tasandil suhted on.
Raadiohommikus: kohvi, killustiku, tööjõu ja raamatute hinnast "Kuumal toolil" Jüri Ratas
Teedeehituses küpseb konflikt - riigihangetes fikseeritud hindadega on võimatu ehitada, sest sisendhinnad on oluliselt tõusnud. Samas pole riik kui tellija valmis hinnatõusu üle läbi rääkima. Mõned taristuehitajadon olukorra lahendamiseks valmis kohtusse minema. Küsime olukorra kohta kommentaari Nordeconi juhatuse esimehelt Gerd Müllerilt.
Teedeehituses küpseb konflikt - riigihangetes fikseeritud hindadega on võimatu ehitada, sest sisendhinnad on oluliselt tõusnud. Samas pole riik kui tellija valmis hinnatõusu üle läbi rääkima. Mõned taristuehitajadon olukorra lahendamiseks valmis kohtusse minema. Küsime olukorra kohta kommentaari Nordeconi juhatuse esimehelt Gerd Müllerilt.
Viljandi haigla ehitamiseks otsitakse uus ehitaja
Kümneid miljoneid kallimaks läinud Viljandi haigla ehitamine jääb praegu katki, sest leping Fund Ehitusega lõpetati. Uue hanke abil loodetakse haigla valmis saada 2024. aasta lõpuks.
Kümneid miljoneid kallimaks läinud Viljandi haigla ehitamine jääb praegu katki, sest leping Fund Ehitusega lõpetati. Uue hanke abil loodetakse haigla valmis saada 2024. aasta lõpuks.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.