Sampo panga personaal- ja jaepanganduse
direktor Tõnu Vanajuur ütles, et laenude andmisel on alati lahendus olemas, kuid
vastasel juhul võib probleem olla panga ja kliendi möödarääkimises.
"Tuleks eristada omavahel see mõte, et kus on üks või teine laen," ütles Vanajuur. "Laenu andmisel on reeglid hästi lihtsad, iga kord, kui inimene tahab laenu võtta, siis hinnatakse kolme hästi selget asja. Inimese sissetulekut versus tema praeguseid kohustusi, inimese maksepraktika, kuid olgem ausad - Eestis on maksepraktika päris paljudel inimestel natuke konarlik. Jah, ja siis tagatis," rääkis ta.
Vanajuure sõnul on alati pangal olemas väikekrediidi tooted, kus tagatiseks on regulaarne laekumine kliendi kontole. Krediidiotsuse langetamisel vaadatakse tema sõnul kõiki neid kolme aspekte ja langetatakse otsus.
Vanajuur märkis, et võimalik, et kliendile pakutakse ka lahendust, et klient ei võtaks väikekrediidi toodet, selle asemel suurendatakse tema olemasolevat eluasemelaenu. "Kui tuleb meile SEB klient ja soovib väikekrediidi laenu, siis ikkagi analüüsitakse kõik need kolm aspekti läbi ja kui klient on krediidikõlbulik, siis talle ka laen antakse," lisas ta.
"See, et üks pank solvub selle peale, et klient viis laenu konkurendi juurde - ma arvan, et pank ei solvu," möönis Vanajuur. "Alati on probleemidele olemas lahendus, kuid mõlemal poolel peab olema tahe see lahendus otsida.“ Tavaliselt on arusaamatuste põhjuseks möödarääkimine ning siis ollaksegi solvumise olukorras. Soovitan ikkagi asjad omavahel selgeks rääkida, lahendus on alati olemas, selgitas ta.