• OMX Baltic−0,37%295,05
  • OMX Riga0,36%911,31
  • OMX Tallinn−0,36%2 033,99
  • OMX Vilnius−0,06%1 202,78
  • S&P 5000,89%6 293,35
  • DOW 300,74%43 912,88
  • Nasdaq 1,25%20 907,92
  • FTSE 1000,35%9 100,08
  • Nikkei 225−1,25%40 290,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,47
  • OMX Baltic−0,37%295,05
  • OMX Riga0,36%911,31
  • OMX Tallinn−0,36%2 033,99
  • OMX Vilnius−0,06%1 202,78
  • S&P 5000,89%6 293,35
  • DOW 300,74%43 912,88
  • Nasdaq 1,25%20 907,92
  • FTSE 1000,35%9 100,08
  • Nikkei 225−1,25%40 290,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,47
  • 05.12.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ostjad peavad enne kulutamist pikalt aru

"Inimesed on hakanud oma kulutusi rohkem planeerima, hindu võrdlema ning ootama, millal algavad sooduskampaaniad," ütles ASi ABC King ja OÜ Suurtüki NK juhatuse liige Silja Silm.
Tema sõnul pole osa kaupade ostust kuhugi pääsu, sest meie kliimas ja kultuuriruumis paljajalu ei käi. "Ilm mõjutab jalatsimüüki märksa rohkem kui jõuluallahindlus või majanduskriis," ütles Silm.
Baltika langus Eestis oli siiski sektori üldisest langusest väiksem - 11 protsenti, kommenteeris Ivo Nikkolo ja Baltmani brändi turundusjuht Mervi Lill. Hoolimata keerukast majandusseisust kahanes Baltika jaemüük Balti riikides võrreldes eelmise aastaga vaid 4 protsenti ning kogu grupi tasandil suudeti jaemüüki 2 protsenti kasvatada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mis puudutab novembrit, siis siin on tulemus veelgi parem - langus Eestis vaid 4 protsenti ning Balti riikides tervikuna on 6protsendiline kasv. "Kogu grupi jaemüük kasvas aga koguni 15 protsenti, nii et statistikaameti andmetele meie ei vasta," rõõmustas Lill. Siiski ei tihanud ta detsembris müüginumbrite kasvu ennustada, ütles vaid, et loota ju võib.
ASi Bastion müügijuht Heli Kikkas tunnistas mõningast müügilangust. "Tänavu alustasime oma kauplustes allahindlustega juba novembris, varem pole nii vara jõulumüük kunagi toimunud," ütles ta.
Kuidagi ei taha Kikkas nõustuda statistikaameti väitega, nagu oleks müügi vähenemise põhjuseks liiga kõrged hinnad. "Hinnatase on võrreldes eelmise aastaga sama või isegi madalam," kinnitas müügijuht.
Ka ABC Kinga juht Silm vaidles vastu väitele kõrge hinna kohta. "Sellega ei saa küll nõus olla. Pigem on viimastel aastatel tihenenud konkurents ja praegune majanduse jahtumine on hea uudis tarbijale, kes saab valida heade ja väga heade pakkumiste vahel," kinnitas ta.
Detsembris algas ABC Kinga kauplustes 15. sünnipäeva tähistamise kampaania, kus palju tooteid on lausa 50% soodustusega. "Müüginumbrite kasvu ei ole me planeerinud, sest jalatsikauplused ei ole parim paik jõulukingituste ostmiseks," ütles Silm.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 12 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele