• OMX Baltic−0,57%298,96
  • OMX Riga−0,18%891,94
  • OMX Tallinn−0,72%2 056,31
  • OMX Vilnius−0,3%1 202,46
  • S&P 500−0,45%6 251,03
  • DOW 30−0,46%44 620,61
  • Nasdaq −0,58%20 481,8
  • FTSE 100−0,1%8 814,49
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,36
  • OMX Baltic−0,57%298,96
  • OMX Riga−0,18%891,94
  • OMX Tallinn−0,72%2 056,31
  • OMX Vilnius−0,3%1 202,46
  • S&P 500−0,45%6 251,03
  • DOW 30−0,46%44 620,61
  • Nasdaq −0,58%20 481,8
  • FTSE 100−0,1%8 814,49
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,36
  • 16.12.08, 18:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hiina elektriauto massidele

Müüki jõudis esimene Hiina massitootena valminud hübriidauto, mida valmistab BYD Auto, ettevõte, millest 9,9 protsenti kuulub maailma edukaima investori Warren Buffetti firmale Berkshire Hathaway.
F3DM on maailma esimene massitootmisse jõudnud hübriidauto, mida tarbijad saavad laadida nii oma kodus kui ka spetsiaalsetes elektriauto laadimisjaamades. BYD presidendi Wang Chuanfu sõnul on nende ettevõtte ja Hiina eesmärgiks saada maailma juhtivateks kütusesäästlike autode valmistajateks, kirjutas Physorg.
BYD, mis on spetsialiseerunud ka akude valmistamisele, alustas autode ehitamist alles 2003. aastal, mil ettevõte ostis pankrotistunud autofirma.
Hübriidauto jõuab esialgu müüki 14 Hiina linnas. Sihtgrupiks on eelkõige ettevõtted, mitte eraisikud. 2010. aastal plaanitakse alustada ka eksporti USAsse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hiinas müüakse ka Toyota hübriidautot Prius, kuid F3DM on esimene turule jõudnud kohalik hübriid. Ka teised Hiina autotootjad on hübriide ehitanud, kuid need pole siiani müüki jõudnud.
F3DM on Toyotast ja General Motorsist ette jõudnud, kuna need ettevõtted plaanivad esimesed kodus laetavad autod valmis saada alles järgmisel-ülejärgmisel aastal.
BYD-i hübriidauto, mis laetud akuga sõidab 100 kilomeetrit ning maksab 22 000 dollarit, pole keskmisele hiinlasele ilmselt jõukohane. Kuid firma sõnul on tegemist aga eelkõige katsetusega. Tulevikus loodetakse hübriidautodele Hiinas ja kogu maailmas suurt turgu.
Ettevõtte ametniku sõnul on Hiina küll lääne ettevõtetest tavaliste autode valmistamise tehnoloogias maha jäänud, kuid hübriidautode valmistamisel võrdsel positsioonil. Hiina tootjate lootuseks ongi saada uut tüüpi energiat kasutatavate autode valmistamises maailma liidriteks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele