• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 29.12.08, 10:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aerofloti tulevik on tume

Venemaa lennukompanii Aerofloti tulevik on tume, kuna raskustes olevate lennukompaniide abistamise asemel on Kreml loomas uut, mida kontrollivad peaminister Vladimis Putinile lähedalseisvad inimesed, kirjutab Financial Times.
Uut lennufirmat, Rosavia, ametlikult veel olemas ei ole. Firmal pole ei kodulehekülge ega pressiesindajat, kirjutab ajaleht ning isegi nimi pole veel lõplikult otsustatud. Pressis kasutati nime Russian Airlines senini, kuni Aeroflot selle vastu protestis.
Pärast ettevõtte loomist hakkab seda juhtima Venemaa ettevõte nimega Rostehnologia ehk riiklik firma, mis tegeleb peamiselt kaitsetööstusega ning mida juhib Putinile lähedalseisev endine KGB ohvitser Sergei Tšemesov. Vene meedia andmetel hakkab 51 protsenti lennukompanii aktsiatest kuuluma Rostehnologiale ning 49 protsenti Moskva linnavalitsusele eesotsas linnapea Juri Lužkoviga. Venemaa lennundusanalüütiku Natalia Sorokina sõnul võib aktsionäride struktuur ka muutuda.
Ettevõte saab endale üle 100 lennuki 11-le riigile ja eraomandusse kuuluvatest lennufirmadest, mis on juba pankrotti läinud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Aerofloti suurim eraomanikust aktsionäri, oligarh Aleksander Lebedevi olukord on keeruline. Umbes veerand Aerofloti aktsiatest on ta pantinud 400 miljoni dollari suuruse laenu vastu Deutsche Bankilt. Kuna lennufirma aktsia hind on langenud üle 87 protsendi, on pank nõudnud lisatagatisi. „Ma olen kõik oma taskud läbi otsinud ja mingit raha leidnud,“ lausus oligarh möödunud nädalal Financial Timesile. Ta sõnas kartvat, et juhul kui tema osalus langeb alla 25 protsendi (praegu on see 30%), lahjendab valitsus tema osa uute aktsiate emiteerimise abil.
Lebedevi olukorra teeb ka keerulisemaks asjaolu, et teised oligarhid nagu Mihail Fridman ning Oleg Deripaska on Kremlile lähemal. Ta on olnud ka üsna tugev Kremli kriitik ning opositsioonilise ajalehe Novaja Gazeta omanik.
Aerofloti aktsia hind kukkus täna hommikul Venemaa kauplemissüsteemis RTS 15,4 protsenti 0,99 dollarile.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele