Kompromiss mõnel juhul ka intressipuhkus

Priit Perens 13. jaanuar 2009, 00:00

Panga huvi pole inimeste vara ära võtta - pank teenib intressi ega ole kinnisvarahooldaja/-vahendaja. Pank on huvitatud sellest, et kliendi laenuleping jätkuks ja inimene saaks elada oma kodus. Seetõttu püüame teha igakülgset koostööd nendega, kel on tekkinud finantsraskused. Eluasemelaen on kliendi ja panga vaheline pikaajaline koostöö.

Me oleme valmis hättasattunud klientide maksekoormust restruktureerima, kuid selleks peab kliendil olema mingisugune positiivne ettekujutus tulevikust ja klient peab töötama koos pangaga.

Pakume klientidele laenulepingu lõpptähtaja edasilükkamist, laenupuhkust - seda nii põhiosale kui ka teatud juhtudel intressidele, olenevalt kliendi makseraskusest ja probleemi tõenäolisest kestusest. Klientidele, kes soovivad maksepuhkuse arvel oma tarbimisharjumusi jätkata, me vastu ei tule. Laenupuhkuse küsimine peab olema põhjendatud.

Üldjuhul läheb sundrealiseerimisele vaid nende klientide vara, kes ei ole avaldanud mingisugust soovi ega tahet probleemist jagu saada ja kelle maksevõime paranemine on ebatõenäoline. Siis on pank sunnitud kasutama äärmuslikke meetmeid. Swedbanki praktikas on taolisi juhtumeid siiski vähe.

Meedia on siin teemat oluliselt võimendanud - inimlikust aspektist mõistan, et iga selline lugu on ühe pere traagika, kuid pangajuhi ja finantsinimesena näen, et see number ei ole suur, arvestades, et meil on umbes 80 000 eluasemelaenu klienti ning nendest tõsiste raskustega seisab silmitsi ligikaudu 500.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 17:53
Otsi:

Ava täpsem otsing