Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
KUIDAS teha veebilehte?
Aasta alguses TNS Emori läbi viidud uuringust selgus, et 40 protsendil internetiühendusega Eesti ettevõtetest ei ole oma kodulehte. Eelkõige väiksemat tüüpi ettevõtted pole mõistnud interneti kui turundus- ja müügikanali tähtsust. Ajal, mil tavakasutajal on võimalik lihtsaid tarkvaralisi lahendusi kasutades ise oma koduleht valmis teha, tasuks neil, kes kodulehe loomist veel ette võtnud pole, seda kindlasti teha.
Kuigi enamik järgnevatest soovitustest on kirjutatud lähtudes uue kodulehe tegemisest, pole paha mõte neid punkte ka olemasoleva veebilehe juures üle vaadata. Soovitused, kuidas teha firmale koduleht, mis oleks rohkem kui virtuaalne visiitkaart, on kokku pandud Peeter Marveti abiga.
Leila Tamm, ASi Suva tootearendusjuht
Sukavabrikule Suva blogi loomise võimaluste kohta hakkasin ise uurima - see pakkus huvi ja teadsin, et ka teised ettevõtted blogivad. Ega üheski ettevõttes pole kindlasti juhtkonnal midagi selle vastu, kui keegi ettevõtte nimel blogib.
Minu jaoks oli Suvale tehtud blogi päris esimene blogi üleüldse. Esmalt tegin selle Blogspotis, hiljem kolisin üle Wordpressi. Worpressis saab kodulehte või blogi teha tasuta ning midagi rasket selles pole isegi esimest korda tehes.
Oluline on pöörata tähelepanu liiklusele. Minu põhimõte on, et blogi pole leht, kuhu külastaja seisma jääb, vaid eesmärgiks on suunata külastajaid edasi e-poodidesse.
Tahame blogisse lisada ka linke, kust leiaks moealaseid õpetusi. Blogi põhieesmärgiks on ennast nähtavaks teha. Meie toodete kasutajaskond on nii lai, et meil pole mõtet tellida ühekordset ajalehereklaami. Hea meel on tõdeda, et inimesed on hakanud kiiresti väga aktiivselt meie kodulehte külastama.
Lehe haldamiseks peab kindlasti olema entusiasmi, see on tegelikult lisatöö, mida teen vabal ajal, aga ma mõtlen oma tööle niikuinii 24 tundi, ma ei lakka õhtul kell viis moodi märkamast. Igal endast lugupidaval ettevõttel peaks kindlasti olema koduleht, veel parem kui lisada sellele ka oma blogi.
Tõnu Runnel, OÜ Fraktal tegevjuht ja disainer
Meie kodulehtede loomise platvorm Edicy pakub eraisikutele lihtsat lahendust, mis on tasuta. Ärikliendile, kes tahab kasutada oma domeeni, pakume sobivat täislahendust, mis hõlmab majutust, tarkvara, tarkvarauuendusi ning kliendituge vaid kodulehe majutuse hinnaga, alates kuuest eurost kuus.
Edicy juures on klientidele enim meeldinud, et kõik saab ise ära teha. Kodulehe tegemiseks ei ole vaja kutsuda patsiga IT-meest.
Puuduseks on, et Edicyl pole e-poe tegemiseks vajalikku lisa. Kuna huvi selle vastu on tohutu, liigume selles suunas.
60 000 meie juures avatud kontost kuulub suur osa eraisikutele, maksvatest klientidest on valdav osa väikeettevõtteid. On ka üksikuid suuri ettevõtteid, nagu Starman ja Riigi Kinnisvara.
Eks hirmul on suured silmad. Kodulehe tegemist peetakse keeruliseks ning kardetakse hätta jäämist. Paljud kasutajad saavad kodulehe tegemisega tegelikult ise algusest lõpuni väga hästi hakkama. Edicy ongi mõeldud veebilehe loomiseks just neile, kel pole selleks palju aega, pole selleks suuri rahalisi võimalusi või kes tahavad kõike ise teha.
Meie klienditoest küsitakse valdavalt formaalseid küsimusi, mis viitab sellele, et jänni jäävad tegelikult üllatavalt vähesed.
Autor: ÄP