• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 28.09.09, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Masu tõi innovatsioonibuumi

Naljaga pooleks võib öelda, et masu saabus innovatsiooniaastaks nagu tellitult. Ettevõtete motivatsioon uuendusprojekte ellu viia on majanduskriisi ajal hüppeliselt kasvanud.
Areng ja kohanemisvõime on praeguses majandusolukorras enamiku ettevõtete jaoks elu ja surma küsimus. Vahel võib abi olla kulude kärpimisest või uue ekspordituru leidmisest, kuid ettevõtte kohandumine uute oludega ja tõhusam toimimine pole tavaliselt võimalik innovatsioonita. Ei ole ju innovatsioon pelgalt tehniline leiutamine, vaid iga uuenduse ellurakendamine.
Seega eeldab ka uute tulude teenimine, ekspordi osakaalu suurendamine või efektiivsusprogrammi elluviimine ikka ka ambitsioonikat uuendust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hea näide innovatsiooniteadlikkuse tõusust on tänavune aasta innovaatori konkurss, kus osales rekordilisel arvul ettevõtteid. Vaevalt oli siin ainult motivaatoriks auhinnaks väljapandud osavõtt New Yorgis World Business Forumist, kus esinevad paarkümmend maailma tippu president Bill Clintonist kuni juhtimisguru Jack Welchini.
Enamasti esitati konkursile põnevaid tehnoloogilisi uuendusi, kuid oli ka äriprotsesside muutmisi, mis aitasid kaasa ettevõtte efektiivsemale tegutsemisele. Näiteks 2007. aastal aasta eksportööri tiitliga pärjatud Krimelte - ettevõtte seadmete osaline uuendus ei toonud märkimisväärset efektiivsuse tõusu, vaid tekitas hoopis täiendavaid "pudelikaelu". Seejärel muudeti äriprotsesse, mille tulemusena teeb tehas nüüd kahe vahetusega senise kolme töö.
Teine näide on digitaalmeedia agentuur ADM Interactive, kes on IT-projektide juhtimismeetodeid edukalt rakendanud ka turunduskampaaniate korraldamisel. Sellega tagatakse teenuse kvaliteet ja viiakse viperusteta ellu suurte rahvusvaheliste kontsernide reklaamikampaaniaid.
Eesti firmade soov majanduskriisi ajal innovatsiooniprojekte algatada ja ellu viia on kasvanud, sest uuendused on sageli ainus võimalus raske aeg üle elada.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele