BÖRS: Super Mario võitleb elu eest

03. november 2009, 08:56

Televisiooniajastu lapsed on Nintendo
loodud mänge nautinud juba mitu aastakümmet. Kolm aastat tagasi vapustas
ettevõte mänguhuvilisi hoopis uue tasemega terves tööstuses, kui tutvustas
liikumisanduritel põhinevat Nintendo Wiid.

Wii läks kõikjal maailmas poelettidelt kui soe sai ja seda tellisid USA müügivõrgust kõikvõimalikke tutvusi kasutades kibekähku ka uudishimulikumad eestlased. Mängu uudsuses polnud kahtlustki - mitte keegi polnud varem suutud luua telekamängu, kus mängija peab oma virtuaalse tegelaskuju liikuma sundimiseks tegelikult ka ise mööda tuba ringi vehkima, selle asemel et mugavalt diivanil lösutades vaid puldi nuppe klõbistada. Tõe huvides tuleb muidugi märkida, et mängude aktiivsuse tase oleneb üsna palju ka konkreetsest mängust, aga vihasemad poksi- või tenniseversioonid asendavad isegi keskmist trenniskäiku.

Suurem probleem kogu mängunduse juures on asjaolu, et huvilised on vähelojaalsed ja lähevad üsna hoolimatult üle uutele mänguvormidele, mis turule tulevad, ning just see õnnetus Jaapani ettevõtet nüüd tabaski. Nintendo ei uskunud ilmselt, et Microsofti ja Sony ei jää rahule mitte millegagi peale parima ning pakuvad sarnaseid tooteid mõnevõrra soodsamalt. See lõi Wii konsoolide müügi viimasel poolel aastal alla pea 50 protsendi võrra.

Isegi Nintendo president Satoru Iwata tõdes analüütikutele ja pressile, et nii suurt kukkumist nad oodata ei osanud.

Loe pikemalt tänasest Äripäevast või SIIT! Sisenemiseks vajaliku päevapileti saad osta SIIN!

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
03. November 2009, 08:56
Otsi:

Ava täpsem otsing