Reisikorraldaja Top Tours üheksa kuu käive langes mullusega võrreldes 12 protsenti, samas kasvas reisijate arv 7% võrra.
Kolme Eesti suurima reisikorraldaja sekka kuuluva Top Toursi üheksa kuu käive oli 77,8 miljonit krooni. Mullu samal ajal ulatus käive 88,8 miljonini. Käibe langus on ettevõtte teatel tingitud pakutavate toodete odavnemisest.
Üheksa kuuga müüs Top Tours ligi 13 900 reisipaketti, aasta tagasi samal ajal aga 13 000. Seega teenis Top Tours mullu ühelt kliendilt keskmiselt 6800 krooni ja tänavu 5600 krooni.
Top Toursi juhatuse esimees Khaled Ibrahim märkis, et keskmine tulu ühe täiskasvanud reisija kohta on ettevõttel peaaegu 6000 krooni ning lapse kohta 4000 krooni. Top Toursi klientidest on 16-19% lapsed ning kaks protsenti imikud, lisas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Müügi kasvu üle väljendas Ibrahim rahulolu. "Inimeste reisihuvi on osutunud plaanitust suuremaks ja see omakorda on kasvatanud käivet rohkem, kui me eelnevalt julgesime selleks aastaks planeerida," märkis ta.
Seoses kasvava müügiga investeerib Top Tours uude online-broneerimissüsteemi 1,7 miljonit krooni, see käivitub järgmise aasta suvel. "Reisihuvi kasvu taustal näeme selgelt vajadust investeerida ja arendada välja uus broneerimissüsteem, et arendada müüki eri kanalite kaudu mitte ainult Eestis, vaid ka kogu Baltikumis ja Soomes," ütles Ibrahim.
Lisaks suurendas ettevõte seoses nõudluse kasvuga turismiseaduses ette nähtud tagatisraha ühe miljoni krooni võrra ja see on nüüd 2,8 miljonit krooni. "See on piisav garantii meie klientidele," sõnas Ibrahim.
Tema sõnul on Top Tours positsioneerinud end perekondi, keskklassi ja soodsamate reiside otsijaid teenindavaks reisikorraldajaks. Ibrahimi ütlusel on praegused soodsamate reiside ostjad endised kallimate pakettide tarbijad ja majandussurutise lõppedes ka lojaalsed keskklassi klientuuri esindajad.
"Meie arusaamine on, et reisimine ei ole Eestis enam luksus. Koostame reisipakette, mis vastaksid enamuse võimalustele – meil on pakette, mis maksavad 5000-7000 krooni ja inimesed majutatakse viietärnihotellidesse soojades sihtkohtades," rääkis ta.
Firmajuht tõi välja ka selle, et tšarterlendudeks Estonian Airi kasutades jätab Top Tours suure osa reisituludest Eestisse. "Tšarterlennu kulud moodustavad reisipaketi hinnast 60-70% ja kasutades rahvuslikku lennukompaniid toetame riiki, kus tegutseme," kinnitas Ibrahim.
2003. aastal loodud reisikorraldajal Top Tours on selle aja jooksul olnud 77 000 klienti. Top Toursi pakutavate sihtkohtade seas on Egiptus, Israel, Dubai, Maroko, Tuneesia, Kreeka, Itaalia, Sloveenia, Horvaatia, Montenegro, Türgi, Küpros ja Prantsusmaa. Top Tours koos tütarettevõttega Klik Top annab tööd 23 inimesele.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!