Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti gaasiprojektid euroraha jaoks toored

    Eestisse vedelgaasi terminali ehitamiseks on loodud kaks ettevõtet - Heiti Häälega seotud Balti Gaas OÜ ja endisele keskkonnaministrile Heiki Kranichile kuuluv LNG Estonia AS.
    Kümmekond päeva tagasi kinnitas Euroopa Komisjon 31 toetust saavat gaasiprojekti. Eesti projekte selles nimekirjas ei ole.
    Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi asekantsleri Einari Kiseli sõnul on terminali ehitamise projektid küllaltki toored ning seetõttu ei saa eurokomisjon neid finantseerida. Pooleteise aastaga tuleb viia nende ettevalmistus nii kaugele, et saaks Euroopa Liidult rahalist abi.
    Asekantsler pidas positiivseks, et meil on vähemalt midagigi tehtud, samas kui naabritel on taolised projektid alles arutamise staadiumis. "Tuleb mõista, et Eesti, Läti, Leedu ja Soome jaoks ehitatakse ainult üks terminal, ning kes saab projekti enne valmis, kes pakub paremaid tingimusi, see saabki euroraha. Eesti on selles mõttes naabritest ees," ütles Kisel. Tema sõnul on Eestil eeliseid - arenenud infrastruktuur, võimalus vedada gaasitoru Eesti ja Soome vahele ning head sadamad.
    Eesti firmad jäävad oma plaanidest rääkides kidakeelseteks. LNG Estonia juhatuse esimees Heiki Kranich ütles, et konkreetsetest plaanidest on veel liiga vara rääkida. "Projektid on töös, tehtud on hulk uuringuid, käivad läbirääkimised Balti Gaasiga, et ei oleks asjatut konkurentsi," loetles Kranich.
    Tema sõnul ei ole terminalide ehitus ainult äriprojekt, see on ka poliitiline projekt energeetilise turvalisuse tarvis.
    Eesti Gaasi juhatuse liige Sergei Zagrebailov suhtub nendesse projektidesse skeptiliselt. Tema sõnul ei ole veel vastust peamisele küsimusele - kellele seda gaasi müüma hakatakse. Kui vaadata Euroopasse tekkinud terminale, siis nende ehitamise loogika on selge - loodusgaasi müüjatele oli vaja varuvõimsusi, mis kataksid gaasi tarbimist tipphooajal. Eestis, nagu ka naaberriikides, gaasiga probleeme ei ole. Räägitakse, et terminalid aitavad vähendada sõltuvust Vene gaasist ning maandavad sellega poliitilisi riske, Eestis moodustab gaas aga kõigest 12-14% energiakandjate tarbimismahust. Isegi sellistel suurtel tarbijatel nagu Iru soojuselektrijaam on võimalus kasutada alternatiivseid kütuseliike.
    Zagrebailovi sõnul peab igal projektil olema mõistlik seletus, et seda rahastaks nii erainvestorid kui ka Euroopa Liit.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.