• OMX Baltic−0,14%301,73
  • OMX Riga−0,26%890,55
  • OMX Tallinn−0,06%2 068,23
  • OMX Vilnius0,25%1 200,48
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,1%8 752,45
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • OMX Baltic−0,14%301,73
  • OMX Riga−0,26%890,55
  • OMX Tallinn−0,06%2 068,23
  • OMX Vilnius0,25%1 200,48
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,1%8 752,45
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • 18.03.10, 14:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Igor Rõtov: ajaleht kui vändaga grammofon

Ajaleht rändab ajaloo prügikasti. Meie lastelaste jaoks on ajaleht kunagi sama, mis meile vändaga grammofon, märkis Äripäeva peadirektor Igor Rõtov täna meediakonverentsil BestMarketing.
Rõtovi sõnul on tavaline see, et keskmine kirjastaja rahustab ennast ja teisi lausega, et paberleht ei kao kuhugi ja internetimeedia on vaid moekarje ja fragmenteeritud meelelahutus, mis läheb mingi aja pärast üle. Tegelikult tuleb Rõtovi arvates pöördepunkt meediamaastikul aastal 2015.
 „Ajalehe surm on aeglane ja piinarikas. Juba aastal 1999 ütles Bill Gates, et aastal 2003 pole trükimeediat enam olemas. Aastal 2003 tuli aga reklaamiturule buum. Kuid kui me vaatame, mis hakkas toimuma aastatel 2004–2010, siis tegelikult me näeme, et see, mida ta siis ütles, ikkagi juba toimub praegu, ainult palju aeglasemalt,“ märkis Rõtov.
Tema sõnul on kogu maailma kirjastajate mureks see, kas on enam üldse mõtet reklaami paberil teha? „Reklaam paberis ei kao veel kusagile. Kuid aasta esimestel kuudel näeme reklaami kahanemist,“ märkis ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Rõtovi sõnul kasvab meediaturul turuliidri rolli tähtsus. Samuti tuleb tema hinnangul tervet turgu defineerida uutmoodi. „Alanud kümnendil on edukad need ettevõtted, kes suudavad olla turuliidrid. Schibstedi Finn.no on hea näide – kuulutuste portaal, mis tõusis turuliidriks ja kontrollib nüüd Norras kogu oma sektori turgu,“ lausus peadirektor. „Kui sa oled number kaks, siis sa pole mitte keegi,“ lisas ta.
Rõtovi hinnangul võimaldab internet vaadata turgu kitsamalt. Seal on võimalik ennast edukalt majandada ka imepisikeses segmendis. Lähiaastatel on Rõtovi hinnangul edukas reklaamija see, kes loeb klikkide asemel raha. Ja see mees ei tohi olla n-ö vana kooli mees. „Energiat ei tohi tühja loopida. Turuliidreid tuleb kasutada enda huvides. Turuliidrid kipuvad takerduma enda stampidesse,“ lisas ta.
Peadirektori hinnangul on hetkel raske välja tuua meediamaastikul võitjaid ja kaotajaid. Õiget vastust sellele küsimusele ei ole. „Tele on edukas ja kriisist suhteliselt vähe räsitud, see jääb sellisena püsima. Ajalehed kümnendi lõpuks hääbuvad ja  ajakirjad segmenteeruvad,“ lausus Rõtov.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele