Ajaleht rändab ajaloo prügikasti. Meie lastelaste jaoks on ajaleht kunagi sama, mis meile vändaga grammofon, märkis Äripäeva peadirektor Igor Rõtov täna meediakonverentsil BestMarketing.
Rõtovi sõnul on tavaline see, et keskmine kirjastaja rahustab ennast ja teisi lausega, et paberleht ei kao kuhugi ja internetimeedia on vaid moekarje ja fragmenteeritud meelelahutus, mis läheb mingi aja pärast üle. Tegelikult tuleb Rõtovi arvates pöördepunkt meediamaastikul aastal 2015.
„Ajalehe surm on aeglane ja piinarikas. Juba aastal 1999 ütles Bill Gates, et aastal 2003 pole trükimeediat enam olemas. Aastal 2003 tuli aga reklaamiturule buum. Kuid kui me vaatame, mis hakkas toimuma aastatel 2004–2010, siis tegelikult me näeme, et see, mida ta siis ütles, ikkagi juba toimub praegu, ainult palju aeglasemalt,“ märkis Rõtov.
Tema sõnul on kogu maailma kirjastajate mureks see, kas on enam üldse mõtet reklaami paberil teha? „Reklaam paberis ei kao veel kusagile. Kuid aasta esimestel kuudel näeme reklaami kahanemist,“ märkis ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Rõtovi sõnul kasvab meediaturul turuliidri rolli tähtsus. Samuti tuleb tema hinnangul tervet turgu defineerida uutmoodi. „Alanud kümnendil on edukad need ettevõtted, kes suudavad olla turuliidrid. Schibstedi Finn.no on hea näide – kuulutuste portaal, mis tõusis turuliidriks ja kontrollib nüüd Norras kogu oma sektori turgu,“ lausus peadirektor. „Kui sa oled number kaks, siis sa pole mitte keegi,“ lisas ta.
Rõtovi hinnangul võimaldab internet vaadata turgu kitsamalt. Seal on võimalik ennast edukalt majandada ka imepisikeses segmendis. Lähiaastatel on Rõtovi hinnangul edukas reklaamija see, kes loeb klikkide asemel raha. Ja see mees ei tohi olla n-ö vana kooli mees. „Energiat ei tohi tühja loopida. Turuliidreid tuleb kasutada enda huvides. Turuliidrid kipuvad takerduma enda stampidesse,“ lisas ta.
Peadirektori hinnangul on hetkel raske välja tuua meediamaastikul võitjaid ja kaotajaid. Õiget vastust sellele küsimusele ei ole. „Tele on edukas ja kriisist suhteliselt vähe räsitud, see jääb sellisena püsima. Ajalehed kümnendi lõpuks hääbuvad ja ajakirjad segmenteeruvad,“ lausus Rõtov.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!