Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kriis suurendas ettevõtlikkust

    Majanduskriis on hüppeliselt suurendanud noorte ettevõtlikkust. Enam ei unistata koolipingis mitte niivõrd heast töökohast, suurest majast ning kiirest autost, vaid pigem geniaalsest ärimudelist, mis tooks au ja kuulsust ettevõtja ning tööandjana.
    Näiteid ei ole vaja otsida kaugelt. Eelmisel sügisel ettevõtlusnädala raames üle Eesti toimunud tasuta koolitused ja loengud olid noorte seas erakordselt populaarsed: saalid olid pilgeni täis ning küsimusi jätkus tundideks. Kindlasti mõjutab huvi ka kasvanud tööpuudus, kuid mitte ainult. Loengutel käis palju ka gümnasiste ja üliõpilasi, kes varasematel aastatel keskendusid pigem töömessidele ning tööandjatele CVde saatmisele.
    Teine näide on see, et osavõtt noorte äriplaanikonkursist Ajujaht on mitu korda suurenenud. Kui seekord esitati konkursile ühtekokku 1751 äriideed, siis 2008. aastal 259 ja aastal 2007 kõigest 103.
    Kuna väljapakutud äriideid oli ligi 7 korda enam, oli ka 156 teise ringi jõudnud projekti tase varasemast kõrgem. Talvel valiti välja 20 võimekamat projekti ning koolitati nende autoreid äriplaani koostamise ja oma ideede riskikapitalistidele müümise alal. Neid parimaid ideid tutvustakse praegu Ajujahi telesaates ning 20. mail otsustab soliidne žürii otse telekaamerate ees, kelle vahel läheb jagamisele miljon krooni oma äriidee teostamiseks.
    Varasemate aastate kogemused näitavad, et see toetusraha on aidanud paljudel noortel ka oma äriideid ellu viia. Primefish Solutions OÜ on valmis saamas sensoritega ühendatud tarkvarasüsteemi kalakasvatustele, ReUse Republic valmistab brändikaupade laojääkidest ainulaadseid disainrõivaid, Optimistid plaanivad valmistada võidusõidukaatritega võrreldavate sõiduomadustega puust kiirkaatreid ning CellTells töötab välja hääljuhitavat kalendriliidest mobiil- ja nutitelefonidele ning pihuarvutitele.
    Konkurssidel edu saavutanud äriideid vaadates võib öelda, et vaatamata kriitikale on Eesti vaikselt liikumas teadmistepõhise majanduse suunas. Varem oli Ajujaht pigem äriplaanide konkurss, kus püüti läbi lüüa korrektselt ettevalmistatud paberitega, mille taga ei olnud tihti väga säravat ideed. Nüüd oleme liikumas aga tehnoloogiapõhise äri suunas. Aktiivsed noored kasutatavad ära uusi teadmisi ja tehnoloogiad ning teevad oma ärimudeli alusel midagi sellist, mida keegi teine veel ei oska.
    Äriplaani vormistus edu eeltingimusena on küll endiselt oluline, kuid mingil juhul ei asenda see ainulaadset äriideed ja geniaalset ärimudelit.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Raadiohitid: miljonär Marko Oolo nipid ja ka rikkad nutavad
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
5 protsendi klubi idee tõi Martin Villigule Eduka Eesti võidu ja 10 000 eurot
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.